Matrix met alle sessies

Kies hieronder je sessies en
SCHRIJF DAN HIER IN 

Het lokaalnummer zegt iets over de doelgroep of het thema, maar kijk ook verder en klik door op de titel om meer te weten.

LEGENDE

Admin: Administratieve sessies, werken met data,werken in de cloud
AI: Sessies rond artificiële intelligentie
AV: Sessies rond beeld, audio en video
Beleid: Sessies rond ICT-beleid, al vind je die soms ook in andere lokalen
Game: Onderwijs met games, over gamification en game based learning
GfE: Sessies over Google for Education
Kleuter: Sessies voor leerkrachten kleuteronderwijs
Lager: Sessies voor leerkrachten lager onderwijs
Leren: Sessies over tools die leren op maat mogelijk maken
MediaW: Sessies met veel mediawijze tips
MS: Sessies over Microsoft
STEM: Sessies over STEM-toepassingen
Tech: Sessies voor technische ICT-coördinatoren
Tool: Sessies over diverse tools

Lokaal Voormiddag
10:00 - 12:30
Namiddag
14:00 - 16:30
B008 50. Minecraft Education: Basissessie
C001 10. Wegwijs in het cybersecuritylandschap - Voor gevorderde IT'ers 110. Wifi best practices & troubleshooting
C002 65. Jouw school als digitale leerhub, o.a. over hybride leren 141. De ethische vraagstukken rond A.I. in ons onderwijs
C003 34. Instructiefilmpjes maken én er op niveau mee werken 128. Effectieve programma’s, voor lees-, schrijf- en rekenvaardigheden
C004 15. Cybercrimepreventie bij onderwijsprofessionals 115. Cybertieners (on)bewust online: jongeren en cybercrime
C005 85. Didactisch gebruik van digitale borden 155. De cloud met Microsoft 365 begrijpen en slimmer inzetten
C006 71. Excel: Analyses maken d.m.v. draaitabellen 154. Interactieve dashboards maken in Excel: visuele dataweergave
C007 45. Escape the (basis)school met QR-codes, Google Docs, Sites , ... 125. Programmeren zonder investeren (lager onderwijs)
C010 35. Aan de slag met podcasts: van start tot leermiddel 123. Een digitaal boek creëren met BookCreator in basisonderwijs
C011 17. Social media en cyberpesten bij kinderen en jongeren 114. Wat is de status nu van die GDPR-privacywet?
C016 38. aiAI of amAI: AI-apps die bruikbaar zijn in secundair onderwijs 178. Appwheel - Jouw digitale gereedschapskist
C101 25. Computationeel denken: Unplugged in basisonderwijs 161. Flip je klas door gebruik te maken van instructievideo's
C102 26. Creatief aan de slag met de iPad in de lagere school 120. Creatief aan de slag met de iPad in de kleuterschool
C103 37. Aan de slag met nieuwe AI-tools in Canva 185. 3D - tekenen en printen in Tinkercad
C104 20. Apps in de kleuterklas 156. Meesterlijk opdrachten maken in Teams
C105 28. LEGO Education Spike Essential workshop 130. LEGO Education Spike Prime
C106 21. ICT en STEAM bij kleuters en in buitengewoon lager onderwijs 121. Leren programmeren in de kleuterklas
C107 40. Hands-on aan de slag met AI in de klas: Van A tot Zwerfvuil 112. Power Apps gebruiken om een centrale school app te maken
C109 29. STEM-les: Stonden zeven wagentjes netjes op een rij… 131. STEM-les: Zonne-energie met de solarflower en het zonnehuis
C110 33. Zelf animatiefilmpjes maken met Moovly 170. Ontwerp zoals een designer met de gratis online applicatie Canva
C111 1. Een weblog met de kracht van Wordpress (DAGSESSIE)
C201 39. Een uitgebreide leerlijn artificiële intelligentie (Sec. ond.) 127. Maak kennis met Kodu: GameDesign in de lagere school
C202 64. Coachingsbasisvaardigheden voor ped. ICT-coördinatoren 64. Coachingsbasisvaardigheden voor ped. ICT-coördinatoren
C203 86. Augmented reality gebruiken via de app Reality Composer 143. A.I.: Beeldherkenning trainen en programmeren
C204 78. Starten met BookWidgets in Google Classroom (Beginners) 146. Efficiënter opdrachten maken met BookWidgets (Gevorderden)
C205 76. Starten met BookWidgets in MS Teams (Beginners) 147. Digitale les maken met WebQuest widget in Bookwidgets (Gevorderd)
C206 77. Starten met BookWidgets in Smartschool (Beginners) 145. Examens afnemen met BookWidgets (Gevorderden)
C207 52. Maak micro:bit projecten in combinatie met taal en rekenen 164. Leer op 10 diverse manieren een game maken met je leerlingen
C209 22. Twee unieke tools voor kleuterleerkrachten: SmartSymbols + Fonemi 124. Hoe transformeer ik naar een digitale basisschool?
C210 13. Model driven Powerapps 117. Clicksafe - Sexting en grensoverschrijdende sexting
C211 24. Fotografie in je klas: met eenvoudige tools aan de slag 151. Van Selfie tot Zelfportret - Doe meer met fotografie in les
D026 140. Hoe breng ik AI in de klas: van lesmateriaal tot schoolbeleid
D080 3. Smartschool - Formulieren en Planner van vandaag naar morgen! 3. Smartschool - Formulieren en Planner van vandaag naar morgen!
D111 36. Canva voor leerkrachten: stap voor stap uitgelegd 171. Canva branding: Jouw school als eigen merk
D112 60. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag 142. Krijg meer gedaan met je digitale co-teacher
D114 12. Centraal beheer van jouw toestellen met Intune
D116 14. Wegwijs in de Google Admin Console 137. Digitaal lesgeven met Google Classroom
D118 61. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving 167. Daag je leerlingen uit met leuke, creatieve multimedia-opdrachten
D121 186. Bouw zelf effectieve XR-leerapplicaties in een handomdraai 134. Maak zelf 3D-modellen in Blender voor 3D-printer of -simulaties
D122 46. Maak je eigen online escaperoom met Genially
D124 82. Chromebooks, ChromeOS Flex, Chromebooks Plus: tips and tricks 139. Creëer een veilige omgeving op school
D125 53. Leren programmeren met Python in Dodona 182. Gratis ICT-tools integreren in je lessen
D126 62. Hoe kies je goede digitale tools? 179. Digitale inclusie: maak je lesmateriaal toegankelijk voor allen
D127 75. Microsoft 365: Teams en Class Notebook 176. Effectief digitaal lesgeven met impact via de juiste technologie
D128 80. Toetsen afnemen en inschrijven voor evenementen met Google Forms 166. Interactieve lessen met Genial.ly
D132 70. Jouw schooladministratie onder controle 133. HTML, CSS en SQL leren met Dodona
D133 51. Scratch stap voor stap leren kennen vanaf nul (voor sec. ond.) 153. Blended leren: implementeer afstandsonderwijs binnen jouw school
D135 81. ICT-beleid gekoppeld aan vijf educatieve apps (SFI Melle)
D136 54. Arduino (beginners): LED, knoppen, ultrasone sensoren via C++ 150. Muziek maken en bewerken met BandLab
D137 16. Wapen jezelf tegen nepnieuws!: Fake news herkennen + OSINT 116. Veilig navigeren op internet, een nodige vaardigheid (Sec. Ond.)
D138 47. Gamification in je les: Scenario’s ontwerpen met AI & leuke tools
D140 11. Information security: schooldata praktisch beveiligen 111. Ethisch hacken: hoe doe je dat?
D143 79. Leerlingen ondersteunen in Google Workspace for Education
D144 74. Leerlingen ondersteunen in de Microsoftomgeving
D145 87. Gratis online oefeningen maken met H5P
D148 55. Computationeel denken SO
Expo 7. Bezoek de expo met alle standhouders! € 30 korting 7. Bezoek de expo met alle standhouders! € 30 korting