Lokaal |
Voormiddag 10:00 - 12:30 |
Namiddag 14:00 - 16:30 |
Admin01 |
70. Jouw schooladministratie onder controle
|
155. De cloud met Microsoft 365 begrijpen en slimmer inzetten
|
Admin02 |
71. Excel: Analyses maken d.m.v. draaitabellen
|
154. Interactieve dashboards maken in Excel: visuele dataweergave
|
AI01 |
38. aiAI of amAI: AI-apps die bruikbaar zijn in secundair onderwijs
|
140. Hoe breng ik AI in de klas: van lesmateriaal tot schoolbeleid
|
AI02 |
39. Een uitgebreide leerlijn artificiële intelligentie (Sec. ond.)
|
141. De ethische vraagstukken rond A.I. in ons onderwijs
|
AI03 |
40. Hands-on aan de slag met AI in de klas: Van A tot Zwerfvuil
|
142. Krijg meer gedaan met je digitale co-teacher
|
AI04 |
|
143. A.I.: Beeldherkenning trainen en programmeren
|
AV01 |
30. Maak een STE(A)Mende Makeylele
|
150. Muziek maken en bewerken met BandLab
|
AV02 |
31. Werk samen met collega's aan audiovisueel lesmateriaal
|
151. Van Selfie tot Zelfportret - Doe meer met fotografie in les
|
AV03 |
32. Creatief met attractieve muziek-apps (iPad) in mijn les
|
152. Leren met multimedia: Mayer's principles en meer
|
AV04 |
33. Zelf animatiefilmpjes maken met Moovly
|
|
AV05 |
34. Instructiefilmpjes maken én er op niveau mee werken
|
|
AV06 |
35. Aan de slag met podcasts: van start tot leermiddel
|
|
Beleid01 |
63. Modellen voor lesgeven met technologie
|
153. Blended leren: implementeer afstandsonderwijs binnen jouw school
|
Beleid02 |
64. Coachingsbasisvaardigheden voor ped. ICT-coördinatoren
|
|
Beleid03 |
65. Jouw school als digitale leerhub, o.a. over hybride leren
|
|
Beleid04 |
66. Take Control: Afstandsleren in secundair onderwijs
|
|
Expo |
7. Bezoek de expo met alle standhouders! € 30 korting
|
7. Bezoek de expo met alle standhouders! € 30 korting
|
Game01 |
45. Escape the (basis)school met QR-codes, Google Docs, Sites , ...
|
163. Je les tot spel omtoveren m.b.v. gamification
|
Game02 |
46. Maak je eigen online escaperoom met Genially
|
164. Leer op 10 diverse manieren een game maken met je leerlingen
|
Game03 |
47. Leren is leuk, wij maken het nog leuker met gamification!
|
165. Maak jouw eigen digitale zoektocht met ACTIONBOUND
|
Game04 |
48. Thematisch en game-based lesgeven met videogames
|
166. Interactieve lessen met Genial.ly
|
Game05 |
49. Word een expert in bedrijfsbeheer met het Odoo Scale-Up! spel
|
167. Daag je leerlingen uit met leuke, creatieve multimedia-opdrachten
|
Game06 |
50. Minecraft Education: Basissessie
|
162. Minecraft voor gevorderden: Leer de special skills!
|
GfE01 |
79. Leerlingen ondersteunen in Google Workspace for Education
|
135. Digitools en G4E in een modulaire STEM-praktijkles gebruiken
|
GfE02 |
80. Toetsen afnemen en inschrijven voor evenementen met Google Forms
|
136. Sociaal-emotioneel leren naar hoger niveau in Google Workspace
|
GfE03 |
81. ICT-beleid gekoppeld aan vijf educatieve apps (SFI Melle)
|
137. Digitaal lesgeven met Google Classroom
|
Kleuter01 |
20. Apps in de kleuterklas
|
120. Creatief aan de slag met de iPad in de kleuterschool
|
Kleuter02 |
21. ICT en STEAM bij kleuters en in buitengewoon lager onderwijs
|
121. Leren programmeren in de kleuterklas
|
Kleuter03 |
22. Twee unieke tools voor kleuterleerkrachten: SmartSymbols + Fonemi
|
122. STEM in de kleuterklas
|
KleuterLager01 |
24. Fotografie in je klas: met eenvoudige tools aan de slag
|
123. Een digitaal boek creëren met BookCreator in basisonderwijs
|
KleuterLager02 |
25. Computationeel denken: Unplugged in basisonderwijs
|
124. Hoe transformeer ik naar een digitale basisschool?
|
Lager01 |
26. Creatief aan de slag met de iPad in de lagere school
|
125. Programmeren zonder investeren (lager onderwijs)
|
Lager02 |
28. LEGO Education Spike Essential workshop
|
126. Werk aan de taalvaardigheid: Hoorspel met de iPad
|
Lager03 |
29. STEM-les: Stonden zeven wagentjes netjes op een rij…
|
127. Maak kennis met Kodu: GameDesign in de lagere school
|
Leren01 |
59. Ontdek de mogelijkheden van Alinea Suite
|
128. Effectieve programma’s, voor lees-, schrijf- en rekenvaardigheden
|
Leren02 |
60. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag
|
|
Leren03 |
61. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving
|
|
Leren04 |
62. Hoe kies je goede digitale tools?
|
|
Leren05 |
2. Auteurstool Xerte: Basis (DAGSESSIE)
|
MediaW01 |
15. Cybercrimepreventie bij onderwijsprofessionals
|
115. Cybertieners (on)bewust online: jongeren en cybercrime
|
MediaW02 |
16. Wapen jezelf tegen nepnieuws!: Fake news herkennen + OSINT
|
116. Veilig navigeren op internet, een nodige vaardigheid (Sec. Ond.)
|
MediaW03 |
17. Social media en cyberpesten bij kinderen en jongeren
|
117. Clicksafe - Sexting en grensoverschrijdende sexting
|
MediaW04 |
|
118. Maak van je leerlingen factcheckers
|
MS01 |
72. OneNote ClassNotebook zinvol gebruiken tijdens de les (Sec. Ond.)
|
156. Meesterlijk opdrachten maken in Teams
|
MS02 |
73. Flip(grid) en Sway leren inzetten om je les te versterken
|
157. Inrichten van een digitaal klaslokaal
|
MS03 |
74. Leerlingen ondersteunen in de Microsoftomgeving
|
158. Maak zelf een cursus in OneNote (Beginners)
|
MS04 |
75. Microsoft 365: Teams en Class Notebook
|
159. Dynamischer lesgeven vanuit jouw PowerPoint
|
MS05 |
|
160. Sociaal-emotioneel leren naar hoger niveau tillen in Microsoft
|
MS06 |
|
161. Flip je klas door gebruik te maken van instructievideo's
|
STEM01 |
51. Scratch stap voor stap leren kennen vanaf nul (voor sec. ond.)
|
130. LEGO Education Spike Prime
|
STEM02 |
52. Maak micro:bit projecten in combinatie met taal en rekenen
|
131. STEM-les: Zonne-energie met de solarflower en het zonnehuis
|
STEM03 |
53. Leren programmeren met Python in Dodona
|
132. STEAM: programmeren met Micro:bit
|
STEM04 |
54. Arduino (beginners): LED, knoppen, ultrasone sensoren via C++
|
133. HTML, CSS en SQL leren met Dodona
|
STEM05 |
|
134. Maak zelf 3D-modellen in Blender voor 3D-printer of -simulaties
|
Tech01 |
10. Wegwijs in het cybersecuritylandschap - Voor gevorderde IT'ers
|
110. Wifi best practices & troubleshooting
|
Tech02 |
11. Information security: schooldata praktisch beveiligen
|
111. Ethisch hacken: hoe doe je dat?
|
Tech03 |
12. Centraal beheer van jouw toestellen met Intune
|
112. Power Apps gebruiken om een centrale school app te maken
|
Tech04 |
13. Model driven Powerapps
|
113. API's gebruiken in JamF, Wisa, Google Workspace, ...
|
Tech05 |
14. Wegwijs in de Google Admin Console
|
114. Wat is de status nu van die GDPR-privacywet?
|
Tool01 |
1. Een weblog met de kracht van Wordpress (DAGSESSIE)
|
Tool02 |
3. Smartschool - van vandaag naar morgen!
|
3. Smartschool - van vandaag naar morgen!
|
Tool03 |
36. Canva voor leerkrachten: stap voor stap uitgelegd
|
170. Ontwerp zoals een designer met de gratis online applicatie Canva
|
Tool04 |
37. Aan de slag met nieuwe AI-tools in Canva
|
171. Canva branding: Jouw school als eigen merk
|
Tool05 |
76. Starten met BookWidgets in MS Teams (Beginners)
|
145. Examens afnemen met BookWidgets (Gevorderden)
|
Tool06 |
77. Starten met BookWidgets in Smartschool (Beginners)
|
146. Efficiënter opdrachten maken met BookWidgets (Gevorderden)
|
Tool07 |
78. Starten met BookWidgets in Google Classroom (Beginners)
|
147. Digitale les maken met WebQuest widget in Bookwidgets (Gevorderd)
|
Tool08 |
85. Didactisch gebruik van digitale borden
|
175. Transformeer jouw lessen tot een interactief avontuur
|
Tool09 |
86. Augmented reality gebruiken via de app Reality Composer
|
176. Effectief digitaal lesgeven met impact via de juiste technologie
|
Tool10 |
87. Gratis online oefeningen maken met H5P
|
177. Krachtig digitaal aan de slag met evaluatie en feedback
|
Tool11 |
88. Verken en leer werken met tientallen educatieve online tools
|
178. Appwheel - Jouw digitale gereedschapskist
|
Tool12 |
|
179. Digitale inclusie: maak je lesmateriaal toegankelijk voor allen
|
Tool13 |
|
180. E-learning maken met interactieve video's en H5P
|
Tool14 |
|
181. KlasCement en Oefen.be: Vind het betere lesmateriaal nog sneller
|
Tool16 |
|
182. Gratis ICT-tools integreren in je lessen
|
XR01 |
5. Communicatie in XR voor TSO/BSO - Interactieve VR-workshop
|
5. Communicatie in XR voor TSO/BSO - Interactieve VR-workshop
|