141. De ethische vraagstukken rond A.I. in ons onderwijs

en de leerkansen die deze met zich meedragen

Inhoud

Inleiding

ChatGPT als artificiële intelligentie vindt zijn weg naar het onderwijs. Kunnen we dit tegengaan? En moet dat wel? In deze sessie dompelen we je onder in de wereld van artificiële intelligentie. ‘AI, AI, AI’ of eerder ‘amAI’?

Inhoud
  • Wat is AI?
  • AI in ons dagelijkse leven
  • De ethische vraagstukken rond A.I.: 
    Via enkele concrete voorbeelden ontdek je waar deze tool toe in staat is – the good, the bad and the ugly. Je ontdekt heel wat nuances en hoe je deze in jouw lespraktijk of schoolbeleid kan introduceren.
  • Wash-up

Resultaat

Na deze sessie zal je een genuanceerd beeld hebben over the good, the bad and the ugly wanneer men het heeft over A.I. in het onderwijs.
Je gaat naar huis met een rugzak aan inspiratie en mogelijkheden om kritische dialoog op gang te brengen - met leerlingen én met collega's.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Ons aanbod rond AI in het onderwijs

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • ICT-beleid
  • Data & AI

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C002
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Charlotte Belliard
Lees meer over de expertise van Charlotte.


Korte titel : Ethische vragen rond AI

Deze pagina werd al 504 keer bekeken