143. A.I.: Beeldherkenning trainen en programmeren

Google Teachable Machine + PictoBlox

Inhoud

Inleiding

Wil je zelf aan de slag met Artificiële Intelligentie?
Tijdens deze sessie leer je beeldherkenning trainen en programmeren.

Inhoud

We gaan beeldherkenning (en als uitbreiding ook geluidsherkenning) trainen (met Google Teachable Machine) en hier toepassingen mee programmeren (met Pictoblox). Hiermee kan je leerlingen heel praktisch mee aan de slag laten gaan met A.I..

Resultaat

Na deze sessie kan je leerlingen zelf aan de slag laten gaan met A.I. (beeldherlkenning) door een systeem te trainen en de resultaten te gebruiken in een programma.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: 3de graad lager
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Digitale Leermiddelen
  • Google
  • Data & AI

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: C203
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.

Maak vooraf al een account op Pictoblox, dat bevestigd is via het gekozen mailadres.

Lesgever

Stef Coomans
Lees meer over de expertise van Stef.


Korte titel : AI: Beeldherkenning

Deze pagina werd al 397 keer bekeken