134. Maak zelf 3D-modellen in Blender voor 3D-printer of -simulaties

Werken met een Open Source 3D-modelling programma

Inhoud

Inleiding

Blender is een Open Source 3D-modelling programma waarmee je zelf 3D-modellen kan ontwikkelen.

Inhoud

We leren de basis van Blender:

  • 3D-modellen maken voor een 3D-printer of AR-omgeving.
  • Digitale maquettes maken van kamers/huizen.
  • 3D-simulaties/filmpjes maken (met zwaartekracht etc).

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • een goede basis hebben om eenvoudige 3D-modellen te maken;
  • zelf aan de slag kunnen gaan met de vele YouTube-video's die over Blender gemaakt zijn om nog bij te leren;
  • je 3D-model kunnen bekijken via een gratis AR applicatie op je smartphone.

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik.

Meegenomen kennis

3D modelling met Tinkercad, Sketchup en andere.

Lesmateriaal

Syllabus

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Open bron
  • Audiovisueel
  • STE(A)M

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: D121
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 9 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.

Installeer Blender vooraf.

Lesgever

Alex Bervoets
Lees meer over de expertise van Alex .


Korte titel : 3D-modellen in Blender

Deze pagina werd al 252 keer bekeken