Matrix met alle sessies

Kies hieronder je sessies en
SCHRIJF DAN HIER IN 

LEGENDE BIJ LOKAALNUMMERS

Lokaal begint met:

Lokaal Voormiddag
10:00 - 12:30
Namiddag
14:00 - 16:30
01G01 73. Digital Skills: Vaardig worden met de Google Apps (beginner) 192. Digitaal evalueren met Google Formulieren
01G02 74. Een professionele, mooie website maken met Google Sites 193. Digitaal lesgeven met Google Classroom
01G03 75. Google Workspace for Education beheer voor starters 194. Ontwerp je eigen digitale escape room met Google apps
01G04 195. Efficiënte tekstverwerking met Google Documenten
01G05 199. Maak van je (oude) PC een Chromebook met Chrome OS Flex
02M01 5. Aan de slag met Minecraft: Education Edition (DAGSESSIE)
02M02 69. Leer kennisclips maken in PowerPoint 171. Flip (voorheen Flipgrid): gesproken evaluatie eenvoudig gemaakt
02M03 70. Dynamischer lesgeven vanuit jouw PowerPoint 172. Flip je klas door gebruik te maken van instructievideo's
02M04 71. Excel: Analyses maken d.m.v. draaitabellen 173. Interactieve dashboards maken in Excel: visuele dataweergave
02M05 72. De MS365 begrijpen en slimmer inzetten 174. Aan de slag met OneNote en OneNote Class Notebook in de klas
02M06 175. Efficiënt studenten opvolgen met het OneNote Klasnotitieblok
02M07 176. Leerpad in Powerpoint
02M08 177. Microsoft Teams in de klas
02M09 178. Documentbeheer optimaliseren in Sharepoint en Teams (MS365)
02M10 198. Haal meer uit jouw leerlingen met Microsoft Teams
03A01 61. Maak zelf een animatiefilmpje met stop-motion op de iPad 179. Aan de slag met Office 365 en Google Drive op de iPad
03A02 62. Augmented Reality: Maak zelf een eigen AR-beleving op iPad 180. Verhoog je ICT-integratie met iPad met behulp van een community
03A03 63. Gebruik van iPad in wiskunde en computationeel denken 181. Instructievideo’s maken op de iPad
03A04 182. Hap(p)klaar tekenen met de iPad
04B01 1. De technische kant in een Microsoft-school (DAGSESSIE)
04B02 2. Een weblog met de kracht van Wordpress (DAGSESSIE)
04B03 3. Bouw een responsive website met Bootstrap (DAGSESSIE)
04B04 79. Meer interactie op de Facebookpagina van je school 150. Cyberwatte? Hackers? Niets voor mij!
04B05 80. Laat je geen ha(c)k zetten: cybercrimefenomenen in 2022 151. Child Focus: Clicksafe
04B06 81. Insight v11: Het verlengstuk van Digisprong 196. Snel en professioneel sites bouwen met Squarespace
05M01 50. Instructiefilmpjes maken én er op niveau mee werken
05M02 51. How to i-Learn?
05M03 52. Ontwikkel een adaptief leerpad met Microsoft Forms en Nearpod
05M04 53. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag
05M05 54. Effectief digitaal lesgeven met impact via de juiste technologie
06T01 4. Auteurstool Xerte: Basis (DAGSESSIE)
06T02 59. Actief aan de slag met Het Archief voor Onderwijs 166. Daag je leerlingen uit met leuke, creatieve multimedia-opdrachten
06T03 60. Bouw jouw eigen educatief metaverse - Klaar voor afstandsleren 167. Verhoog de interactiviteit van je les met votingsystemen
06T04 64. Interactieve virtuele rondleiding met Thinglink 168. Verken en leer werken met tientallen educatieve online tools
06T05 65. Ontwerp zoals een designer met de gratis online applicatie Canva 169. Zelf animatiefilmpjes maken met Moovly
06T06 66. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving 170. Activerende tools voor jouw (geflipte) les: Edpuzzle en Thinglink
06T07 67. Laat het internet voor jou werken met low-code en workflow tools 186. Muziek maken met een Makeylele
06T08 68. Online whiteboard Miro gebruiken voor projecten, brainstorm, ... 187. Creëer zelf vakinhouden met de VR-tool VR-KUUB
07W01 76. Starten met BookWidgets in Google Classroom en MS Teams beginner 190. Differentiëren met BookWidgets (gevorderd)
07W02 77. Starten met BookWidgets in Smartschool (Beginners) 191. Formatief en summatief evalueren met BookWidgets (gevorderd)
07W03 78. Digitaal evalueren met Bookwidgets
08V01 55. Lanceer efficiënt en effectief een digitaal verandertraject 160. Duik in het digitale leven van jongeren
08V02 56. Een visie en strategie uitwerken voor je digisprong 161. Een schoolbreed beleid over mediawijsheid
08V03 57. Maak betere presentaties met deze praktische & soms evidente tips 162. Appwheel: de digitale gereedschapskist van jouw school
08V04 163. In 50 vragen en antwoorden naar een ICT-beleidsplan
08V05 164. Smart Education @ Schools
08V06 165. 12 interessante digitale tools bij 12 bouwstenen (Wijze Lessen)
09Z01 44. 7 onmisbare computervaardigh. voor zorg & differentiatie 140. Appwel - meet en verhoog het schoolwelbevinden van elke leerling
09Z02 58. Digitaal welzijn & games op school
10K01 10. ICT in de kleuterklas 110. Twee unieke tools voor de kleuterleerkracht: SmartSymbols, Fonemi
10K02 11. STEM in de kleuterklas 111. Van Techniek tot STEM met een kamishibaiverhaal in de kleuterklas
10K03 12. Leren programmeren in de kleuterklas 112. ICT en STEAM bij kleuters en in buitengewoon lager onderwijs
11KL01 13. Een digitaal portfolio maken met SEESAW (basisonderwijs). 113. Programmeren voor jonge kinderen en starters
11KL02 14. ICT-beleid in het basisonderwijs 114. Fotografie in je klas: met eenvoudige tools aan de slag
11KL03 115. Hoe transformeer ik naar een digitale basisschool
11KL04 116. Praktijkvoorbeeld pedagogische ICT-werking in Lager Onderwijs
12L01 20. iPads in het lager onderwijs 120. 15 ICdeeTjes gebaseerd op de ICT-eindtermen
12L02 21. Programmeren zonder investeren (lager onderwijs) 121. Interactieve instructie & verwerking met digitale oefeningen (LO)
12L03 22. Maak kennis met Kodu: GameDesign in de lagere school 122. STEM in lager onderwijs
12L04 23. XR in lager onderwijs 123. Aan de slag met verschillende STE(A)M-tools voor lager onderwijs
12L05 24. Jaarplanning en leerlijn Techniek/STEM met de Jaarplantool 124. LEGO Education Spike Essential workshop
12L06 29. LEGO Education Spike Prime
12L07 25. Cyber Helden
13S01 30. Gratis ICT-tools integreren in je lessen 130. Aan de slag met de Micro:Bit in je STEM-projecten
13S02 31. Aan de slag met heel wat STE(A)M-tools voor secundair onderwijs 131. Programmeren van je eigen app met App Inventor
13S03 32. Werken met Arduino: Aan de slag met LEDs & eenvoudig programmeren 132. Leren programmeren met Dodona
13S04 6. LEGO MINDSTORMS EV3 / LEGO SPIKE binnen STEM (DAGSESSIE)
13S05 33. Android-apps maken in de klas met App Inventor 2 134. Sociale robot - Programmeer een glimlach
13S06 34. Aan de slag met de micro:bit XXXL 34. Aan de slag met de micro:bit XXXL
13S07 35. Leerlijn computationeel denken en AI in het SO 133. AI en Gaming in Klassieke Talen en Moderne Talen
13S08 36. Een social media takeover in je school organiseren 135. Virtual Reality in bso en tso: introductie en mogelijkheden
13S09 37. VR in TSO/BSO 136. VR in ASO
13S10 38. Maak je lessen interactief 137. Interactief gegevens verwerken in Google Colaboratory
13S11 41. Muziek maken en bewerken met BandLab 138. Podcasting voor beginners
13S12 40. Een krachtige leeromgeving met OneNote Class Notebook 141. Praktijkvoorbeeld: Laptops in een secundaire school
13S13 139. Hoe bouw ik mijn lessen om tot een volwaardig blended traject? 139. Hoe bouw ik mijn lessen om tot een volwaardig blended traject?
13S14 43. Smartschool Planner voor secundaire scholen 43. Smartschool Planner voor secundaire scholen
13S15 42. Eén platform voor digitaal leren en evalueren 142. 3D-ontwerpen & 3D-printen met Tinkercad en Cura
13S16 28. Innovatieve STEM-lessen met VEX robotica 143. Doordacht digitaal lesgeven met Digitale Methode