141. Praktijkvoorbeeld: Laptops in een secundaire school

Deze sessie is volzet.

Beleid, beheer, ICT-materiaal, tips & tricks,...

Inhoud

Inleiding

Samen met onze scholen werken we dagelijks samen om te streven naar het verbeteren van digitaal onderwijs. Dat gaat samen met een goed uitgewerkt ICT-beleid op basis van professionalisering, kennis en expertise. Hierover vertellen we graag meer in deze praktijksessie, gestaafd aan de hand van enkele situaties uit de praktijk in een secundaire school. 

Inhoud

Het beschikken over laptops of Chromebooks in de klas biedt niet automatisch garantie op goed en efficiënt digitaal onderwijs. Hier komt namelijk meer bij kijken, zoals ook de digitale professionalisering van leerkrachten, het correct leren hanteren van de toestellen en nog veel andere aandachtspunten. 

In deze presentatie hoor je een praktijkvoorbeeld van een (op dit moment nog nader te bepalen) school. Een getuigenis die misschien nog niet helemaal perfect zal zijn, maar die wel enkele handige handvaten aanbiedt voor de realiteit en de toekomst. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • The Rent Company een beetje beter hebben leren kennen;
  • beter weten welke toestellen uiterst geschikt zijn voor het onderwijsveld en waarom dat het geval is; 
  • kennis hebben over belangrijke goede praktijken binnen ICT-beleid; 
  • weten hoe te beginnen aan het beheer van ICT-materiaal op school. 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Sites

The Rent Company Belgium

Interessant voor

  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Technisch ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • ICT-beheer
  • Secundair onderwijs
  • Hardware
  • ICT-beleid

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: D144
Er zijn 10 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Fien Adriaens
Lees meer over de expertise van Fien.


Korte titel : Laptops/Chromebooks in Sec.Ond

Deze pagina werd al 753 keer bekeken