38. Maak je lessen interactief

via digitale discussies, brainstormen en polls

Inhoud

Inleiding

Wil je graag leerlingen/studenten meer betrekken bij jouw lessen? Weet je niet goed hoe je leerlingen/studenten actief aan het denken zet tijdens jouw lessen? Dan is deze sessie iets voor jou! 

Inhoud

In deze workshop leer je hoe je jouw lessen interactief kan maken door middel van discussies, brainstormen en polls.

Je maakt onder andere kennis met de digitale tools Wooclap, Microsoft Whiteboard en Microsoft Forms. Ook gratis tools waaronder onder meer Socrative, Google Forms, Mindmeister en Jamboard worden in de kijker gezet.

Er worden daarnaast didactische "tips & tricks" meegegeven rond het voorbereiden en faciliteren van een brainstorm en een discussie. Ten slotte gaan jullie zelf met enkele tools aan de slag om een interactief element voor jouw lessen uit te werken.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • de mogelijkheden kennen van Wooclap en MS Forms als tool om een discussie op gang te brengen en interactie in je lessen te bevorderen;
  • de mogelijkheden kennen van een Microsoft Whiteboard om een brainstorm te digitaliseren;
  • gebruik kunnen maken van enkele gratis tools om je studenten aan het denken te zetten.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Secundair onderwijs
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: 13S10
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 9 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze sessie.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

We raden heel sterk aan om je eigen laptop mee te brengen omdat je die best kent. Dat werkt vlotter.

Lesgever

Emma Cams
Lees meer over de expertise van Emma.

Yasmine Coninckx
Lees meer over de expertise van Yasmine.


Korte titel : Maak je les interactief

Deze pagina werd al 174 keer bekeken