55. Lanceer efficiënt en effectief een digitaal verandertraject

De gouden driehoek tussen directie, ped.ICT & tech.ICT

Inhoud

Inleiding

Het bordje van vele ICT-teams en directies ligt al goed vol, net zoals dat van onze leerkrachten. Het gevolg? Sticking to what we know: verandering aanpakken alsof ze voor onszelf zou zijn (insert de stem van Donald Muylle). Maar krijgen we met deze rechttoe rechtaan aanpak wel iedereen mee?
 

Inhoud

Enkele kerngedachtes van change en project management gecombineerd! In deze sessie krijg je inzichten in hoe je efficient en effectief een digitaal verandertraject kan lanceren: een duidelijk kader biedt je houvast om ook met een volle agenda toch het overzicht te bewaren in de te nemen stappen - met aandacht voor de bezorgdheden van het voltallige schoolteam.

'De gouden driehoek' zet het kernteam in zijn kracht, waardoor zij elkaar ontlasten en zo samen het verandertraject kunnen doen landen!

Resultaat

Wie doet wat, en vooral: wie zegt wat wanneer? Na deze sessie heb je als kernteam een duidelijk kader om digitale verandertrajecten op jouw school te lanceren én te doen landen

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Meegenomen kennis

Voor deze sessie kan het interessant zijn een (digitaal) verandertraject in gedachten te hebben: misschien speel je met het idee om een grote of kleine verandering te lanceren, zit je middenin een verandertraject, of kijk je uit naar 'the next steps'? Voor elk van deze situaties kan je in deze sessie terecht!

Sites

Schoolmakers - Ontdek hoe we samen jouw school nóg sterker kunnen maken

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • ICT-beleid

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: 08V01
Er zijn 70 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze sessie.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Charlotte Belliard
Lees meer over de expertise van Charlotte.


Korte titel : Digitaal verandertraject

Deze pagina werd al 122 keer bekeken