92. Physical computing: tools vanaf de eerste graad

Toegankelijke soft- en hardware voor de lessen programmeren

Inhoud

Inleiding

Maak kennis met enkele toegankelijke hulpmiddelen waarmee je leerlingen vanaf de eerste graad secundair onderwijs kan leren programmeren en waarmee je de interesse in techniek kan aanwakkeren.

Inhoud

Tijdens de demonstraties ontdek je hoe je draadloos informatie verstuurt tussen micro:bits, hoe je een EV3-robot ook buiten de klassieke LEGO Mindstormssoftware om aanstuurt, hoe je jongeren introduceert in de wondere wereld van Arduino met de eenvoudige Makeblock Electronic Inventor Kit en hoe EDU workbench de draadloze blokjes van SAM Labs ook buiten hun klassieke flowbased programmeeromgeving laat werken. 

Resultaat

Na deze sessie zal je kennisgemaakt hebben met enkele toegankelijke hulpmiddelen waarmee je leerlingen vanaf de eerste graad secundair onderwijs leert programmeren en waarmee je hun interesse in techniek aanwakkert. Komen aan bod: EV3, Arduino, Makeblock, SAM Labs, ...

Voorkennis

Verplichte kennis

Vertrouwd zijn met grafisch programmeren

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Programmeren

Tijdstip

NM 1 (14:00 - 15:10)
Lokaal: S009
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze sessie.

Vorm

Presentatie
Voorzieningen
Klaslokaal

Lesgever

Tony Opsomer
Lees meer over de expertise van Tony.


Korte titel : Physical computing

Deze pagina werd al 140 keer bekeken