Inschrijven

Stand van zaken

Er zijn al 904 inschrijvingen. Er zijn nog 46 plaatsen vrij.

Inschrijvingen open!

SCHRIJF ZO SNEL MOGELIJK IN!

Hoe eerder je inschrijft, hoe beter, omdat onze site rekening houdt met je uur van inschrijving voor toekenning van je voorkeur. Daardoor is de kans groter dat je een volzette sessie waarbij je je op de wachtlijst hebt gezet, toch nog kan bijwonen. 

EERST VOORBEREIDEN - DAN INSCHRIJVEN!

Wij hebben samen met alle lesgevers ons uiterste best gedaan voor een enorm rijk aanbod aan sessies.
Jou vragen we alleen deze procedure te volgen:

  1. Lees alle instructies en tips op SESSIES.
  2. Bekijk het OVERZICHT.
  3. Maak een eerste, tweede(, derde, vierde) keuze per dagdeel.
  4. SCHRIJF DAN PAS IN!
    1. MELD AAN.
    2. Klik nadien op de link hieronder!

Bring Your Own Device!

Breng je eigen laptop of tablet mee naar de ICT-praktijkdag. In de meeste sessies is die nodig en zo haal je veel meer uit die sessie. We rekenen op 70% van de deelnemers met een eigen toestel, want we hebben zelf 'maar' 150 laptops en tablets ter beschikking voor wie echt geen eigen toestel kan meebrengen. Hartelijk dank!

Je komt voor de eerste keer naar de ICT-praktijkdag

  1. Registreer je op de website (rechtsboven).
  2. Je zal een mailtje ontvangen met een gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Meld je aan op de website (rechtsbovenaan naast registreren).
  4. Vul je profielgegevens in. Als de inschrijvingsperiode bezig is, kan je inschrijven door het kiezen van voorkeursessies.

Je kwam al naar één van de vorige ICT-praktijkdagen

  1. Meld je aan op de website met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kan je dat opvragen via de site.
  2. Als de inschrijvingsperiode bezig is, kan je inschrijven door het kiezen van voorkeursessies.
  3. Je kan je profielgegevens wijzigen door op ‘profiel’ te klikken rechtsboven deze pagina.

Sessies die al volzet zijn

Er zijn al 36 sessies volzet.

VM 1, VM 2, NM 1, NM 2 : 5. Snel een computerklas (her)installeren met FOG-server (DAGSESSIE)

VM 1, VM 2 : 19. Werken met Arduino: Aan de slag met LEDs & eenvoudig programmeren

VM 1, VM 2 : 24. Realiseer de eindtermen ICT met digitale tools

VM 1, VM 2 : 25. Excel: Analyses maken d.m.v. draaitabellen

VM 1, VM 2 : 27. Leerlingen zelfstandig aan het werk zetten met behulp van ICT

VM 1, VM 2 : 32. Een stapje verder met de apps van G Suite

VM 1, VM 2 : 33. Minder papierwerk, meer tijd voor de les met Google Classroom

VM 1, VM 2 : 41. iPads beheren met Jamf School (aka ZuluDesk)

VM 1, VM 2 : 46. Een mediawijs groeiplan voor je school opstellen

VM 1, VM 2 : 49. Meer interactie op de Facebookpagina van je school

VM 1, VM 2 : 54. Laagdrempelig differentiëren via ICT-tools, ruimte en didactiek

VM 1, VM 2 : 62. Transformeer je klaslokaal naar interactieve leergierige omgeving

VM 1, VM 2 : 65. Ervaar de mogelijkheden van VR in de klas

VM 1, VM 2 : 67. Blended learning: een mix van klassiek leren en e-learning

VM 1, VM 2 : 72. Zelf animatiefilmpjes maken met Moovly

VM 1, VM 2 : 74. Je klas als educatieve break-out room - 21ste eeuwse vaardigheden

NM 1, NM 2 : 33. Minder papierwerk, meer tijd voor de les met Google Classroom

NM 1, NM 2 : 65. Ervaar de mogelijkheden van VR in de klas

NM 1, NM 2 : 74. Je klas als educatieve break-out room - 21ste eeuwse vaardigheden

NM 1, NM 2 : 89. Aan de slag met bruikbare iPad-apps voor de kleuterklas

NM 1 : 94. Taalvaardig en lichaamsbewust programmeren zonder computer

NM 1, NM 2 : 96. Programmeren en computationeel denken met het populaire PYTHON

NM 1, NM 2 : 97. 3D-ontwerpen & 3D-printen met Tinkercad en Cura

NM 1, NM 2 : 105. Interactieve dashboards maken in Excel: Visuele dataweergave

NM 1, NM 2 : 106. Flip je klas door gebruik te maken van instructievideo's

NM 1 : 107. Win tijd als ICT-coördinator met Intune + Windows 10

NM 1, NM 2 : 108. Automatiseren van administratieve taken op school

NM 1, NM 2 : 110. Google Formulieren voor gevorderden

NM 1, NM 2 : 117. Leer zelf virtuele ruimtes (VR) bouwen met de app CoSpaces Edu

NM 1, NM 2 : 134. Ontwerp zoals een designer met de gratis online applicatie Canva

NM 1, NM 2 : 136. Activerende tools voor jouw (geflipte) les: Edpuzzle en Thinglink

NM 1, NM 2 : 138. Zelfverbeterende oefeningen maken als remediëring, differentiatie

NM 1, NM 2 : 139. Daag je leerlingen uit met leuke, creatieve multimedia-opdrachten

NM 1, NM 2 : 141. ICT & differentiatie - Een klassieker op de ICT-praktijkdag

NM 1, NM 2 : 142. Effectief digitaal lesgeven met impact via de juiste technologie

NM 1, NM 2 : 144. Online tools, lesmateriaal & tips voor de leerkracht informatica