31. Hoe lesgeven in een laptopproject? Tools die daarbij helpen.

Pedagogische tips, tricks, tools, apps voor een BYOD-project

Inhoud

Inleiding

In deze inspirerende presentatie wordt er een hele reeks tools aangeboden om het lesgeven in een BYOD-project aangenamer, motiverender en efficiënter te maken. We werken aan de hand van praktische cases. Ook geven we voorbeelden vanuit verschillende vakgebieden.

Inhoud

We tonen voorbeelden van tools waarmee de meesten wel al vertrouwd zijn zoals: Prezi, Google Earth, Google Maps.

Nadien tonen we de mogelijkheden van een aantal student response systemen, waarbij de leerkracht heel eenvoudig 'Flipping the classroom' kan toepassen of een bepaald leerstofonderdeel kan afsluiten. 

We tonen aan hoe je de leerlingen gerichter kunt laten kijken naar een videofragment, deze maken we interactief door vragen en opmerkingen aan toe te voegen. Zo kan je een project BZL eenvoudig opzetten.

Tenslotte wordt ook getoond wat de mogelijkheden zijn van OneNote Class Notebook om een digitale cursus te hanteren.

Resultaat

Na deze sessie zal je een aantal nieuwe apps kennen om het lesgeven met digitaal materiaal aangenamer te maken. Je hebt ook nieuwe inzichten verworven om verschillende lesvormen efficiënter in te zetten in de klas.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

Basisvaardigheden vereist:

  • computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
  • internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...).

Meegenomen kennis

Basiskennis Microsoft OneNote.

Lesmateriaal

Syllabus

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Microsoft

Tijdstip

VM 1 (10:00 - 11:40)
Lokaal: D145
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Mee te brengen

 

Lesgever

Yakup Karatas
Lees meer over de expertise van Yakup.


Korte titel : Les in laptopproject

Deze pagina werd al 1188 keer bekeken