149. Straffe jongerencommunicatie: Tips, acties en voorbeelden

Geslaagd je school profileren bij een jong publiek

Inhoud

Via websites, Facebook en nieuwsbrieven probeert je school te communiceren met jongeren en hen te betrekken. Maar dat leidt niet altijd tot het gewenste resultaat. Waaraan ligt dat? En hoe kun je die communicatie optimaliseren?

We nemen ruim de tijd om ons te verdiepen in jongeren als doelgroep. We ontrafelen waarom ze anders zijn dan andere doelgroepen en hoe de huidige generatie naar de wereld kijkt. We leggen bloot wat hen drijft als ze keuzes maken en waar ze belang aan hechten.

Die inzichten leggen we naast de communicatie van jouw school. Wat betekent het om authentiek te zijn? Hoe communiceer je mèt en niet naar jongeren? Heb je daarbij influencers nodig en moet het allemaal digitaal zijn? Op die vragen vind je tijdens deze sessie een antwoord.

Wat komt er zeker aan bod?

  • Inzicht in jongeren als doelgroep
  • Praktische tips om communicatie aan jongeren aan te passen
  • Brainstormen over concrete acties om jouw communicatie te verbeteren
  • Voorbeelden van inspirerende campagnes en organisaties

Resultaat

Je krijgt inzicht in jongeren als communicatiedoelgroep en hoe je jouw communicatie aan hen aanpast.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Sociale Media

Tijdstip

NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: D160
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Karolien Segers
Lees meer over de expertise van Karolien.


Korte titel : Jongerencommunicatie

Deze pagina werd al 1126 keer bekeken