147. Activerende digitale didactiek in Geschiedenis (of in jouw vak)

Deze sessie is geannuleerd.

Leraren: zie je dat dan niet?! - Visible Thinking

Inhoud

Inleiding

Visible Thinking is een project van Harvard University. Het probeert het denken van leerlingen zichtbaar te maken. Maar kun je dit op een goede en leerzame manier inzetten in de klas? Gebruik makend van digitale activerende werkvormen? Jazeker! En zo ontzettend effectief, want ook de stille leerlingen krijgen nu een stem!

Inhoud

Met Visible Thinking en digitale activerende werkvormen kun je leerlingen op een andere manier bezig laten gaan met geschiedenisonderwijs. Hierdoor krijg je binnen je groepen een andere dynamiek, die soms verrassend ‘analoog’ is! 

In deze sessie maak je niet alleen kennis met een aantal 'thinking routines', maar krijg je gelijk handreikingen om deze de volgende dag nog in de les in te zetten.

Resultaat

Na deze sessie kun je verschillende digitale activerende werkvormen in jouw (Geschiedenis-)les inzetten.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Sites

Geschiedenisleraar.nl

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Secundair onderwijs

Tijdstip

NM 1 (14:00 - 15:10)
Lokaal: V003
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Presentatie
Voorzieningen
Klaslokaal
Mee te brengen

Om het meeste uit deze sessie te halen is het handig/verstandig om een smartphone of tablet mee te nemen.

De organisatie voorziet dit niet voor deze sessie.

Lesgever

Jan-Wolter Smit
Lees meer over de expertise van Jan-Wolter.


Korte titel : Visible Thinking

Deze pagina werd al 563 keer bekeken