103. Hacking STEM: Relevante STEM-contexten met Arduino of Micro:bit
We werken aan de leerplandoelen van techniek en STEM-basisopties
Inhoud
Inleiding
We starten met een demo van enkele kant en klare projecten om de bedoeling van Hacking STEM duidelijk te maken.
Inhoud
We maken samen een project waarbij we meetresultaten van verschillende lichtbronnen aan relevante STEM-contexten kunnen verbinden.
Je zult ter plekke kunnen kiezen uit een ontwerp- of onderzoeksopdracht zoals de leerplandoelen van techniek en STEM-basisopties verwachten.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- inspiratie hebben om heel wat STEM-lessen wetenschappelijk aan te pakken of heel wat wetenschapslessen in een STEM-context kunnen duiden;
- je een code van naar Arduino kunnen overbrengen;
- je gegevens uit Arduino of Micro:bit live naar Excel overbrengen;
- je vooral ontdekken hoe je onderzoekend en ontwerpend leren met hoogstaande, maar voor iedereen toegankelijke, projecten in je klas kunt binnenbrengen;
- ... en nog zoveel meer.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Verplichte kennis
Het is de bedoeling dat je geen schrik hebt om al doende iets nieuws te leren.
Lesmateriaal
De syllabus krijg je terplekke digitaal mee zodat je meteen in de les aan de slag kunt.
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- Microsoft
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: C001
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 9 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
De lesgever brengt voor alle deelnemers een Surface mee.
Tijdelijk, maar 't is sowieso eventjes een extra ervaring erbij ;)
Lesgever
Kris Vande Moortel
Lees meer over de expertise van Kris.
Korte titel : Hacking STEM
Deze pagina werd al 1322 keer bekeken