61. Het gebruik van commerciƫle games in BaO/BuO

Deze sessie is geannuleerd.

Games in je les: Overleg & uittesten

Inhoud

Inleiding

Computergames zijn niet meer weg te denken uit de leefwereld van jongeren. Kunnen we echter commerciële ‘off-the shelf’ games gebruiken zoals Need for Speed, bowling, Olympische Spelen,… op een gameconsole ( WII, Xbox of Playstation) en dit binnen het buitengewoon of het gewone basisonderwijs? 

Inhoud

Op de bovenstaande vraag gaan we samen, gedurende deze workshop, een antwoord zoeken. We bespreken hoe commerciële games ingezet kunnen worden in het lager onderwijs. Je krijgt een kleine theoretische introductie (met o.a. een voorgesteld lessjabloon, onderzoeksresultaten, praktijkervaringen) , hierna worden er enkele voorbeelden getoond. Ten slotte gaan we enkele games uittesten en de (on)mogelijkheden voor je les bespreken. We staan hierbij onder andere met enkele technische aspecten stil. 

Resultaat

Na deze sessie zal je weten hoe commerciële games ingezet kunnen worden in het lager onderwijs.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Sites

Games 4 Specials

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs

Thema's

  • Buitengewoon ond.
  • Lager onderwijs
  • (Serious) gaming

Tijdstip

Voormiddag (10u00-12u30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop
Voorzieningen

Lesgever

Lieven Jacobs
Lees meer over de expertise van Lieven.

Tom Vandries
Lees meer over de expertise van Tom.


Korte titel : Games in onderwijs

Deze pagina werd al 1354 keer bekeken