63. Gebruik van iPad in wiskunde en computationeel denken

Deze sessie is geannuleerd.

Didactisch onderbouwd leren in wiskunde

Inhoud

Inhoud

De mogelijkheden van iPad zijn heel groot: het raadplegen van internet, het gebruik van de vele Apps, het raadplegen van de digitale bestanden ... alles op één toestel. Al meer dan 10 jaar is er in Sint-Jozef SInt-Pieter een 1:1 iPadproject.

In deze sessie demonstreren we de mogelijkheden van iPad in een les wiskunde. We behandelen stukken leerstof uit het middelbaar onderwijs

In deze sessie tonen we dat iPad geen doel op zich is, maar een middel dat uitstekend kan gebruikt worden in heel wat lessituaties. We nemen je mee naar het mogelijke onderwijs van morgen met daarbij aandacht voor de sterktes en zwaktes, maar ook voor de mogelijke kansen en de eventuele gevaren.

 

 

Resultaat

Na deze sessie zal je een zicht hebben op de mogelijkheden van iPad in de wiskundeles.

 

 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

 

 

 

Meegenomen kennis

 

 

 

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Te downloaden via weblog: http://www.professionallearningdots.be

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs

Thema's

  • Apple
  • Tablets
  • Programmeren
  • STE(A)M

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Breng zelf je eigen iPad met iPadOS 15 of hoger mee.

 

 

Lesgever

Bjorn Carreyn
Lees meer over de expertise van Bjorn.


Korte titel : iPad in wiskunde

Deze pagina werd al 377 keer bekeken