60. Bouw jouw eigen educatief metaverse - Klaar voor afstandsleren

Als voorbeeld: kunsteducatie geven in een virtueel klaslokaal

Inhoud

Inleiding

Digisprong gewijs volledig on track.

Mocht er nog eens een lockdown komen, ideale oplossing.

Inhoud

Via een online omgeving (Frame) kunnen we leerstof aanbieden aan leerlingen. Indien de school en/of leerling beschikt over een VR-bril, kan er effectief geleerd worden in een VR omgeving. Zonder bril is het meer een vorm van gamificatie.

Deze sessie legt de focus op kunstvakken maar uiteraard kan je dit ook toepassen in ander vakken.

Resultaat

Na deze sessie zal je een beeld hebben van de mogelijkheden van deze virtuele omgeving.

Je zal ook in staat zijn om zelf inhoud toe te voegen aan deze virtuele omgeving.

Je kan op deze manier jouw eigen educatief metaverse bouwen.

Voorkennis

Verplichte kennis

- Basisvaardigheden computergebruik en internet
- Goed vertrouwd zijn met een Office pakket is aanbevolen.

Meegenomen kennis

Kennis van online testing tools zoals Bookwidgets, Kahoot, Microsoft Form, Google docs, ...

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Muzikale opvoeding en digitalisering

Gaminification

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: voorbeelden komen wel uit het secundair
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs

Thema's

  • (Serious) gaming
  • Digitale Leermiddelen
  • VR AR XR

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: 06T03
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze sessie.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Werk bij voorkeur op jouw eigen laptop, deze ken je het beste. Voor deze sessie heb je enkel een browser nodig (bij voorkeur werk je in Google Chrome).

Oortjes mogen maar zijn geen must.

Lesgever

Raf Brouns
Lees meer over de expertise van Raf.


Korte titel : Metaverse afstandsleren bouwen

Deze pagina werd al 141 keer bekeken