4218. PXL Appwel: APP die WELbevinden van leerlingen meet en opvolgt

Inhoud

PXL Appwel is een ideaal hulpmiddel voor scholen om het welbevinden van leerlingen systematisch op te volgen. Het is een app om het welbevinden van jongeren in het secundair onderwijs te meten en te verhogen. Door in te spelen op de huidige technologie, een vroege signalering van psychische problemen bij jongeren en een snelle, laagdrempelige aanpak van de problemen hoopt ‘Appwel’ het verschil te kunnen maken voor ELKE leerling! Leerlingen met een laag welbevinden geven aan dat een specifieke hulpvraag uiten in de app de stap naar hulp vragen kleiner maakt.

  • Hogeschool PXL biedt PXL Appwel gratis aan aan alle Vlaamse secundaire scholen.
  • De school krijgt snel en zonder bijkomende inspanning een genuanceerd beeld van het welbevinden van hun leerlingen.
  • Vragenlijst met vijf deelconstructen van welbevinden op basis van het referentiekader onderwijskwaliteit van de Vlaamse onderwijsinspectie.
  • Naast meetinstrument is er ook een toolkit voor leerlingbegeleiders waarop ze hun begeleiding kunnen enten.

Tijdens deze presentatie tonen we jou het gebruik van PXL Appwel.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • meer weten over het gebruik van PXL Appwel, een app om het welbevinden van leerlingen in het secundair onderwijs te meten en op te volgen;
  • inzage krijgen in de mogelijkheden om met PXL Appwel aan de slag te gaan.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

PXL Appwel

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Zorg

Tijdstip

Dag 4 Tijdslot 2 (6 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 16 plaatsen waarvan er 0 bezet zijn.
Voor deze sessie wil ik me graag

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Lies Hamal
Lees meer over de expertise van Lies.


Korte titel : AppWelbevinden #SO #DI

Deze pagina werd al 63 keer bekeken