4216. Creatieve codeboom: welke programmeertalen volgen elkaar goed op?

Deze sessie is geannuleerd.

Vanuit een creatief perspectief

Inhoud

Inleiding

Programmeren in de klas levert vaak de vraag: welke taal ga ik gebruiken? In deze presentatie laat ik de softwareboom zien die we bij het Mill Hill College volgen en de gedachte erachter. De hoofdvraag is: "Hoe wakker je het beste creativiteit en plezier aan?".

Inhoud

Je krijgt projecten uit de verschillende leerjaren van het VO (secundair) te zien. We beginnen met interactieve verhalen, gaan dan met zeer strakke randvoorwaarden een retro-pixel game maken, bouwen kunstzinnige animaties en fysieke apparaten. Richting het examenjaar laten we los, dan is er een mix van webdesign, game/app development en simulatie/dataverwerking. Welke volgorde van programmeertalen werkt goed en hoe passen ze bij de leerdoelen van het examenprogramma?

We werken onder andere met Twine, Pico-8, Processing, Arduino IDE, GameMaker Studio.

Resultaat

Na deze sessie heb je ideeën opgedaan over hoe bepaalde programmeertalen passen bij het creatieve proces en hoe de creativiteit je helpt om de leerdoelen rond het programmeren een plek in de lessen te geven. Je krijgt inspiratie voor het gebruik van Twine, Pico-8, Processing, Arduino IDE en GameMaker

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Programmeren

Tijdstip

Dag 4 Tijdslot 2 (6 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Martijn Koch
Lees meer over de expertise van Martijn.


Korte titel : Leerlijn programmeren #PR #SO

Deze pagina werd al 601 keer bekeken