4210. DIGITEACH: Leraren ondersteunen in digitale transformatie

Tools, basisbegrippen, kwaliteit van edtech, ...

Inhoud

Inleiding

Onderwijs oordeelkundig ondersteunen met technologie: een grote uitdaging. Co-teachen met een machine, het lijkt wel science-fiction maar het is een realiteit geworden. Digitalisering in onderwijs is bovenal een menselijke operatie. Hoe ondersteun je leraren hierbij?

Inhoud

We reiken je tools aan waarmee je leraren kan ondersteunen met betrekking tot meerdere dimensies van een digitale transformatie in een school: kwaliteitsvolle digitale didactiek, selectie van kwaliteitsvolle digitale leermiddelen, basisbegrippen van de wondere EdTech-wereld. Co-teachen met een machine lijkt nog sciencefiction, maar is ondertussen een realiteit geworden waardoor het leerrendement en het leerplezier van de lerenden verhoogt én waardoor de job van leraren beter werkbaar wordt. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • een tool kennen en kunnen gebruiken om leraren en teacher teams te ondersteunen met betrekking tot kritische reflectie over een kwaliteitsvolle digitale didactiek;
  • de elementen die ertoe doen om leraren te ondersteunen bij een digitale transformatie beter begrijpen;
  • basisbegrippen uit het vakjargon van de digitale transformatie voor scholen beter begrijpen;
  • beter begrijpen dat digitale transformatie van een school bovenal een menselijke operatie is;
  • weten wat EdTech is en de verschillende gedaantes ervan kennen.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • ICT-beleid
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

Dag 4 Tijdslot 2 (6 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 27 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Pieter Sprangers
Lees meer over de expertise van Pieter.


Korte titel : Digitale transformatie #PI

Deze pagina werd al 405 keer bekeken