328. Leren programmeren met Unplugged Activiteiten

Programmeren zonder scherm in kleuter- en lager onderwijs

Inhoud

Inleiding

Programmeren zonder een scherm: hoe is dit mogelijk? 

Inhoud

In deze korte introductiesessie zien we een tal van unplugged activiteiten om jonge kinderen eenvoudig te leren programmeren (‘analytisch denken’) zonder dat je daarvoor een computer of een educatieve robot nodig hebt. We leren denken als een robot, bewegen als een robot, en we leren codes schrijven zoals een programmeur. 

Als leerkracht hoef je zelf geen voorkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen.

Resultaat

Na de sessie zal je voldoende inspiratie en ideeën om zelf aan de slag te gaan om STEAM te implementeren in het lager onderwijs.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Sites

Fyxxi

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs

Thema's

  • Kleuteronderwijs
  • Lager onderwijs
  • Programmeren
  • STE(A)M
  • Eenvoudig

Tijdstip

Dag 3 Tijdslot 2 (5 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn.

Vorm

Online hands-on workshop

Lesgever

Aygül Aktas
Lees meer over de expertise van Aygül.

Kevin Bostoen
Lees meer over de expertise van Kevin.


Korte titel : Unplugged coderen #KL #LO #1

Deze pagina werd al 334 keer bekeken