241. Nieuwe inspiratie en programmeerideeën voor wie Scratch al kent
Programmeren is een taal leren
Inhoud
Inleiding
"Programmeren is een taal leren" is een lesboek. Vanuit een pedagogisch didactisch oogpunt, zoals bij het leren van een taal,beschrijft het een stap voor stap werkwijze voor de belangrijkste programmeerbegrippen.
Inhoud
Je ziet hoe je in een les met Scratch een programmeerbegrip uitlegt, in tweetallen werkend een dagelijkse situatie laat uitspelen, en code laat voorspellen, runnen, veranderen, aanpassen en uitbreiden.
Je ziet voorbeelden en hulpmiddelen voor verbreding en verdieping en samenwerking.
Resultaat
Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van pedagogische en didactische aspecten van programmeren met Scratch. Je weet hoe je je les of workshop optimaal kunt indelen, hoe je gedifferentieerd werkt met tweetallen en ontwerpdagboeken en wat mogelijke verdere stappen zijn.
Voorkennis
Verplichte kennis
Je hebt wel eens geprogrammeerd in Scratch.
Je hebt een eigen Scratch account.
Je hebt wel eens een les of workshop Scratch gegeven.
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8: Vanaf tweede graad
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Eerste graad
Thema's
- Programmeren
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 4 (4 mei 15:30 - 16:00)
Kostprijs: € 9
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 23 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Cobie van de Ven
Lees meer over de expertise van Cobie.
Korte titel : Scratch Inspiratie Ideeën #PR
Deze pagina werd al 944 keer bekeken