227. Kwaliteitsvol online leren: Checklist kwalitatief lesmateriaal

Een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs

Inhoud

Inleiding

Meestal beginnen we de planning van de cursus met de inhoud, omdat we al een idee hebben over wat we gaan doceren. Maar wat als we beginnen met het beschrijven van de leerresultaten die de studenten moeten behalen? En zijn alle onderwijs- en leeractiviteiten, inclusief de toetsing, wel daarop afgestemd? Welkom in de wereld van 'constructive alignment' (Biggs & Tang, 2011).

Inhoud

We gaan we dieper in op kwaliteit van online leren aan de hand van het didactisch relatiemodel. Dit is een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs.

Tevens stellen we in deze sessie een checklist voor kwalitatief digitaal lesmateriaal voor. Deze checklist ontwikkelen we samen met 2 bacherlorstudenten van de lerarenopleiding aan HoGent.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • het didactisch relatiemodel kunnen gebruiken;
  • de checklist voor kwalitatief digitale lesmateriaal kunnen gebruiken.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Je krijgt toegangg tot onze e-modules.

Sites

Toll-net

The Future Teacher

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT-beleid
  • Digitale Leermiddelen
  • Leren op maat

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 23 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Katrien Bernaerts
Lees meer over de expertise van Katrien.


Korte titel : Kwaliteitsvol online leren #PI

Deze pagina werd al 365 keer bekeken