2213. Je lessen activeren met talige en niet-talige werkvormen

Kruid je les met online activering

Inhoud

Inleiding

Online lesgeven werd stilaan het nieuwe normaal. Hoe hou je je doelgroep voldoende interactief met een computerscherm ertussen?

Ga mee op ontdekking in de 'keuken' van PEZO.

Inhoud

PEZO biedt je een menu aan van online interactieve werkvormen. We proberen wat 'recepten' uit en ontdekken nieuwe smaken.
Als deelnemer proef je van ingrediënten, die je achteraf kan transfereren naar je eigen doelgroep.

Resultaat

Na deze sessie zal je online tools kunnen inzetten om

  1. non-verbaal te communiceren;
  2. je doelgroep beter te leren kennen;
  3. talige kennis te ontdekken op een speelse wijze;
  4. je lichaam te activeren;
  5. Google applicaties te integreren in je lessen.

Voorkennis

Verplichte kennis

Enige vertrouwdheid hebben met applicaties van Chrome en Google.

Meegenomen kennis

Gebruik van Padlet

Sites

PEZO - ICT-praktijkdag

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.

Vorm

Online hands-on workshop

Bereid je goed voor!

Installeer vooraf de browser Chrome.

Herstart je computer voor je deelneemt aan de ICT-praktijkweek en werk bij voorkeur via een netwerkkabel, zo is je verbinding optimaal.

Test video en geluid. Hou je webcam open, zodat de spreker je kan zien. We streven naar optimale interactie en betrokkenheid.  

Zorg voor groot / tweede scherm, zodat je in je ene browser(tabblad) het evenement kan bijwonen en de spreker kan zien, terwijl je in je andere browser(tabblad) of in een andere toepassing de instructies uitvoert tijdens deze hands-on workshop.

Veel leerplezier! 

Lesgever

Philip Lambrechts
Lees meer over de expertise van Philip.


Korte titel : Je lessen activeren #TP

Deze pagina werd al 841 keer bekeken