2212. Het traject en de visie van GO! Technisch Atheneum Halle

Innovatief, flexibel onderwijs met de laptop

Inhoud

Inleiding

4 jaar geleden maakten wij als TSO/BSO de omschakeling naar een BYOD-project. We startten in het eerste middelbaar met 40 leerlingen en 4 leerkrachten, ondertussen werken meer dan 700 leerlingen en 80 leerkrachten dagelijks met een laptop in de klas (of thuis). Hoe we die weg afgelegd hebben en wat er aan vooraf ging vertellen we jullie graag tijdens deze sessie. 

Inhoud

We vertellen jullie welke stappen vooraf gegaan zijn aan de beslissing om te starten met ons laptopproject. Wat onze ervaringen onderweg waren en welke hindernissen we overwonnen hebben.  

Ons laptoptraject was geen eenzijdig verhaal, we schakelden tegelijk ook onze werking van de eerste graad om. Geen vakken en lesuurtjes van 50 minuten meer... We wouden hier vooral de zelfstandigheid van onze leerlingen bevorderen en hen meer eigenaarschap over hun leerproces geven. 

We willen hier zeker geen idealistisch beeld scheppen maar zullen een eerlijk verhaal vertellen.

Resultaat

Na deze sessie zal je meer weten over de ervaring van onze school met de omschakeling naar een school zonder boeken, met laptops. We hopen deelnemers hier vooral te inspireren met ons verhaal. 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

GO! Technisch atheneum Halle

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Technisch ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • Microsoft
  • Secundair onderwijs
  • ICT-beleid

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 21 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Bertien Boon
Lees meer over de expertise van Bertien.

Natalie Provost
Lees meer over de expertise van Natalie.


Korte titel : ICTbeleid TA Halle #MS #SO #DI

Deze pagina werd al 1295 keer bekeken