2210. Train communicatie- en organisatievaardigheden met VR-KUUB

Virtual Reality game waar leerlingen interactief samenwerken

Inhoud

Inleiding

In deze sessie maak je kennis met VR-KUUB. VR-KUUB is een virtual reality game ontwikkeld door scholengroep 20 dat communicatie- en organisatievaardigheden traint in het klaslokaal via een unieke aanpak.

VR KUUB vertrekt van opdrachten die kaderen binnen de vakspecifieke eindtermen, maar combineert deze met leercompetenties.

Door in team te zoeken naar de correcte oplossingen, trainen de leerlingen deze competenties, net als digitale en communicatieve vaardigheden.  

Inhoud
  • Waarom VR-KUUB 
  • Ontwikkeling 
  • Demo 
  • Praktisch
  • CMS-systeem
  • Q&A

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • een idee hebben van hoe je Virtual Reality op een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier kan inzetten op de klasvloer;
  • meer weten over hoe je leerplandoelstellingen kan behalen in VR; 
  • zin hebben om met VR aan de slag te gaan in je klas.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: Zesde leerjaar
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Eerste graad

Thema's

  • (Serious) gaming
  • imec smart education
  • VR AR XR

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 16 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Michael Deborre
Lees meer over de expertise van Michael.


Korte titel : Interactie met #VR-KUUB

Deze pagina werd al 954 keer bekeken