2210. Train communicatie- en organisatievaardigheden met VR-KUUB
Virtual Reality game waar leerlingen interactief samenwerken
Inhoud
Inleiding
In deze sessie maak je kennis met VR-KUUB. VR-KUUB is een virtual reality game ontwikkeld door scholengroep 20 dat communicatie- en organisatievaardigheden traint in het klaslokaal via een unieke aanpak.
VR KUUB vertrekt van opdrachten die kaderen binnen de vakspecifieke eindtermen, maar combineert deze met leercompetenties.
Door in team te zoeken naar de correcte oplossingen, trainen de leerlingen deze competenties, net als digitale en communicatieve vaardigheden.
Inhoud
- Waarom VR-KUUB
- Ontwikkeling
- Demo
- Praktisch
- CMS-systeem
- Q&A
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- een idee hebben van hoe je Virtual Reality op een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier kan inzetten op de klasvloer;
- meer weten over hoe je leerplandoelstellingen kan behalen in VR;
- zin hebben om met VR aan de slag te gaan in je klas.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8: Zesde leerjaar
- Secundair/Voortgezet onderwijs: Eerste graad
Thema's
- (Serious) gaming
- imec smart education
- VR AR XR
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 2 (4 mei 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 18
Er zijn 16 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.
Vorm
Live presentatie of demoLesgever
Michael Deborre
Lees meer over de expertise van Michael.
Korte titel : Interactie met #VR-KUUB
Deze pagina werd al 1044 keer bekeken