Middagpresentaties

Tijdens de lunchpauze worden er verschillende informatieve presentaties gegeven door standhouders of door leerkrachten: ervaringsuitwisselingen, voorstelling nieuwe producten, ... Wie echter liever anderhalf uur pauze neemt en met andere aanwezigen ervaringen uitwisselt, kan dat natuurlijk ook!

Aanbod

Geef je interesse aan voor één middagpresentatie door te klikken op de knop 'Ik heb interesse', na aanmelding!

13:00-13:20
1. Classie voor handige lesroosters (Classie)

Gegeven door: Duncan Krebbers en Tim Ramakers

Is het doorgeven van wijzigingen en afwezigheden bij jou op school ook altijd zo druk in de ochtend? Begint je hoofd al te bonzen als je aan het maken van examenroosters denkt? Met Classie wordt het gemakkelijk, snel en zelfs leuk! Met slechts een paar kliks is de hele school op de hoogte.

In onze sessie kom je meer te weten over de mogelijkheden van Classie voor dagroosters, examenroosters en het gemakkelijk bekijken van roosters in de app en op monitoren in de school.

2. eTwinning: de online community voor scholen in Europa (eTwinning)

Gegeven door: Jeroen De Keyser

Als leerkracht kan je projecten opstarten en nascholingen volgen via het platform www.etwinning.net.

Meer dan 500 000 leerkrachten in Europa zijn lid van eTwinning. Ze wisselen nieuwe ideeën en praktijken uit en delen hun ervaringen. Jij kan ook kosteloos lid worden. En je kan in Vlaanderen workshops, conferenties en contactseminars volgen. Tijdens deze sessie vertellen we je hoe je kan starten. Bekijk ook ons aanbod op www.etwinning.be

 
3. Leren doe IXZO! (Leren doe IXZO!)

Gegeven door: Mark Willems

IXZO!, ontwikkeld door GO!, is als digitale leeromgeving breed inzetbaar om diverse klaspraktijken te ondersteunen. Je kan er zowel innovatief als klassiek meer aan de slag.  De tool ondersteunt zo ook het schoolveranderingsproces naar meer "Gepersonaliseerd - Samen -  Leren". Team-teaching, autonomie ondersteuning, doelgericht evalueren, feedback, zelfevaluatie en curriculumvordering worden flexibel ondersteund. De planlast daalt, de gerichte ondersteuning stijgt effectief. 

Ik wil IXZO!?


13:30-13:50
1. Leerhulpmiddelen (Microsoft)

Gegeven door: David Vandezande

Meer info volgt ...

 
2. Digitaal leren via een abonnement op hard- en software (The Rent Company)

Gegeven door: Paul Merks

Deze kennissessie is bedoeld om informatie met elkaar te delen over “Bring Your Own Device”. Paul Merks zal een korte presentatie geven over hoe de Rentcompany digitaal leren voor leerlingen mogelijk maakt.The Rent Company maakt digitaal onderwijs voor alle leerlingen toegankelijk, middels een laagdrempelig Easy4u full service device abonnement voor een vast bedrag per maand. Hierbij zijn contractadministratie met de ouder, imaging, service en verzekering inbegrepen.

 

 
3. SELFIE: Maakt jouw school optimaal gebruik van digitale onderwijs- en leertechnologieën?

Gegeven door: Jan De Craemer

SELFIE is een gratis, aanpasbare en makkelijk te gebruiken tool die scholen helpt beoordelen hoe ze ervoor staan met betrekking tot leren in het digitale tijdperk.

(Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) is een tool die is ontworpen om scholen te helpen digitale technologieën te verwerken in lesgeven, leren en het beoordelen van leerlingen. De tool kan laten zien wat er goed gaat, waar verbetering nodig is en wat prioriteit moet krijgen. De tool is op dit moment beschikbaar in de 24 officiële talen van de Europese Unie, en in de loop van de tijd zullen daar meer talen bijkomen.

SELFIE verzamelt – anoniem – de meningen van leerlingen, leerkrachten en schoolleiders over hoe technologie op hun school wordt gebruikt. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van korte stellingen en vragen, waarop met behulp van een simpele schaal van 1 tot 5 kan worden geantwoord. De stellingen gaan over onderwerpen als leiderschap, infrastructuur, opleiding van leerkrachten en digitale vaardigheden van leerlingen.

4. Octopus Accountancy Software (Octopus Accountancy Software)

Gegeven door: Andries Geers

Meer info volgt ....