80. Ben je al uitgelogd?
Een spoedcursus digitale discretie voor onderwijsprofessionals
Inhoud
Inleiding
We staan dagelijks in verbinden met het internet. Dat laat sporen na! Wat gebeurt er met die sporen en hoe kunnen we hier zorgzaam mee omgaan?
Inhoud
Tijdens deze opleiding gaan we dieper in op het principe van de digitale voetafdruk en de veiligheid van onze gegevens op het internet. En uiteraard bekijken we dit ook vanuit onze rol als onderwijsprofessional. We beheren immers niet alleen onze eigen gegevens, maar moeten ook zorgzaam omgaan met de gegevens van onze leerlingen. Je gaat naar huis met concrete tips om zo weinig sporen na de laten én concrete kijkwijzers om professioneel aan de slag te gaan met persoonlijke informatie van jezelf, je collega's en je leerlingen.
Je hebt een eigen computer nodig tijdens deze opleiding.
Resultaat
Na deze sessie zal je ...
- inzicht hebben in het feit dat we veel data delen via het internet;
- meer weten over het principe van de digitale voetafdruk;
- zicht hebben ip de inhoud van de GDPR-wetgeving;
- weten hoe de GDPR-wetgeving beïnvloedt hoe we omgaan met data op school.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
Thema's
- Veilig ICT-gebruik
- ICT in je klas of vak
- ICT-beleid
- Vaardigheden 21ste eeuw
- Data & AI
Tijdstip
B. Sessies 150' in NM (14:00 - 16:30)
Lokaal: CS1
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Deze editie verplichten we opnieuw om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Inge De Cleyn
Lees meer over de expertise van Inge.
Korte titel : Wat laat jij achter online?
Deze pagina werd al 245 keer bekeken

