56. XR in jouw school? Tips en tool voor een effectief beleid
Maak een effectief XR beleid met een praktisch instrument
Inhoud
Inleiding
XR biedt heel wat kansen, maar er zijn ook praktische uitdagingen.
Inhoud
We stellen het resultaat voor van het praktijkgericht onderzoek binnen het XR-actieplan en geven je concrete tips en een instrument mee om een eigen krachtig XR-beleid op poten te zetten.
Gebaseerd op onderzoek, maar met een praktische inslag, gericht op effectieve impact.
Dit instrument kwam tot stand binnen het O&O-project XR in het Vlaamse beroepsgericht en technisch onderwijs: evaluatie van praktijken en acties in het XR plan, onder leiding van de vakgroep Onderwijskunde van de Universiteit Gent, in samenwerking tussen HIT-Lab (HoWest), HOGent, Thomas More, UCLL en PXL. Werkten aan mee: Tammy Schellens, Tijs Rotsaert, Stéphanie Vanneste, Laetitia De Leersnijder, Charlotte Larmuseau, Charlotte Paulyn, Delphine Sasanguie, Carl Boel, Bart Boelen, Vincent Vanrusselt.
Resultaat
Na deze sessie zal je
kennis hebben van de mogelijke drempels;
kennis hebben van tips en tools om deze drempels weg te werken;
een eigen XR-beleid op poten kunnen zetten.
Voorkennis
Verplichte kennis
Een basiskennis van XR voor onderwijs is wenselijk, maar niet vereist.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Sites
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- VR AR XR
Tijdstip
A. Sessies 150' in VM (10:00 - 12:30)
Lokaal: XR1
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 0 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Deze editie verplichten we opnieuw om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Carl Boel
Lees meer over de expertise van Carl.
Korte titel : Inspiratiegids XR
Deze pagina werd al 114 keer bekeken

