17. Van data tot dialoog: bouwen aan kwaliteit in scholen

Data als kompas, mensen als motor

Inhoud

Inleiding

Mensen zijn de motor om in scholen kwaliteit te ontwikkelen. Data kunnen helpen om mee de koers te bepalen.

Inhoud

Een verhaal over de samenhang tussen data, kwaliteitszorg, kwaliteitsontwikkeling en een integrale schoolbenadering.

Welke data zijn beschikbaar en hoe maak je keuzes? Wat is data-ondersteund werken? Wat is kwaliteitszorg en kwaliteitsontwikkeling? Wat is de link met datagebruik? Waarom is een integrale schoolbenadering hierbij zo belangrijk? Hoe begin je eraan? Dat zijn de vragen waarop je een antwoord mag verwachten, samen met een aantal concrete praktijkvoorbeelden.

Een pleidooi voor doordacht en doelgericht datagebruik als deel van een groter geheel.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • begrijpen welke data voorhanden zijn en wat data-ondersteund werken kan betekenen;
  • de link kunnen leggen tussen kwaliteitszorg, kwaliteitsontwikkeling en datagebruik;
  • het belang inzien van een integrale schoolbenadering in dit verhaal;
  • kennis gemaakt hebben met een aantal praktijkvoorbeelden;
  • zin hebben om hier zelf mee aan de slag te gaan :-)

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Sites

Schoolmakers

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Zorg
  • ICT-beleid
  • Data & AI

Tijdstip

2. Sessies 60'-90' in VM (11:00 - 12:00/30)
Lokaal: BL3
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Kristof Steeno
Lees meer over de expertise van Kristof.


Korte titel : Data naar dialoog: Kwaliteit

Deze pagina werd al 140 keer bekeken