64. Ontwerp je eigen digitale escape room met Google apps
Grijp de aandacht van je leerlingen met een interactieve activiteit
Inhoud
Inleiding
Digitale escape rooms zijn een populaire manier om leerlingen te betrekken en te motiveren. Ze zijn een leuke en interactieve manier om kennis en vaardigheden op een speelse manier over te brengen.
Inhoud
In deze sessie leer je hoe je je eigen digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps. We gaan aan de slag met de volgende Google Apps:
- Google Sites: voor het maken van de website van de escape room
- Google Formulieren: voor het maken van de puzzels en opdrachten
- Google Presentaties: voor het maken van de hints en oplossingen
We zullen stap voor stap door het proces van het ontwerpen van een digitale escape room gaan. Je leert hoe je een spannende verhaallijn kunt creëren, hoe je puzzels kunt bedenken die uitdagend zijn, en hoe je de escape room kunt testen om er zeker van te zijn dat hij goed werkt.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- Weten hoe je een digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps
- Kunnen brainstormen over spannende verhaallijnen voor je escape room
- Kunnen bedenken en maken van uitdagende maar niet te moeilijke puzzels
Deze interactieve sessie leert je hoe je je eigen digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps. Dit is een effectieve manier om leerlingen te betrekken en te motiveren.
Voorkennis
Verplichte kennis
Basiskennis van Google Workspace For Education
Meegenomen kennis
- Basiskennis van Google Sites
- Basiskennis van Google Formulieren
- Basiskennis van Google Presentaties
Lesmateriaal
Syllabus
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C016
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 27 bezet zijn.
Namiddag (13:30 - 16:00)
Lokaal: C016
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 28 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Kristof Van Dyck
Lees meer over de expertise van Kristof.
Korte titel : Escape room Google apps
Deze pagina werd al 632 keer bekeken