64. Ontwerp je eigen digitale escape room met Google apps

Grijp de aandacht van je leerlingen met een interactieve activiteit

Inhoud

Inleiding

Digitale escape rooms zijn een populaire manier om leerlingen te betrekken en te motiveren. Ze zijn een leuke en interactieve manier om kennis en vaardigheden op een speelse manier over te brengen.

Inhoud

In deze sessie leer je hoe je je eigen digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps. We gaan aan de slag met de volgende Google Apps:

  • Google Sites: voor het maken van de website van de escape room
  • Google Formulieren: voor het maken van de puzzels en opdrachten
  • Google Presentaties: voor het maken van de hints en oplossingen

We zullen stap voor stap door het proces van het ontwerpen van een digitale escape room gaan. Je leert hoe je een spannende verhaallijn kunt creëren, hoe je puzzels kunt bedenken die uitdagend zijn, en hoe je de escape room kunt testen om er zeker van te zijn dat hij goed werkt.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • Weten hoe je een digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps
  • Kunnen brainstormen over spannende verhaallijnen voor je escape room
  • Kunnen bedenken en maken van uitdagende maar niet te moeilijke puzzels

Deze interactieve sessie leert je hoe je je eigen digitale escape room kunt ontwerpen met Google Apps. Dit is een effectieve manier om leerlingen te betrekken en te motiveren.

Voorkennis

Verplichte kennis

Basiskennis van Google Workspace For Education

Meegenomen kennis

  • Basiskennis van Google Sites
  • Basiskennis van Google Formulieren
  • Basiskennis van Google Presentaties

Lesmateriaal

Syllabus

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-co√∂rdinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Digitale Leermiddelen
  • Google

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: C016
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 27 bezet zijn.

Namiddag (13:30 - 16:00)
Lokaal: C016
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 28 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.

Lesgever

Kristof Van Dyck
Lees meer over de expertise van Kristof.


Korte titel : Escape room Google apps

Deze pagina werd al 539 keer bekeken