50. Flipping the classroom: Meerwaarde, mogelijkheden en tools

Flip je classroom met Screencast-o-matic, H5P, Xerte, ...

Inhoud

Inleiding

Tijdens deze sessie gaan we in op volgende vragen:

  • Hoe ontwerp je een flipped les?
  • Welke tools kan je inzetten?
Inhoud

Voor deze sessie zullen we zelf ondervinden wat Flipping the Classroom is.  Je zal vooraf gevraagd worden om een leerpad te doorlopen over wat  Flipping the Classroom is. 

We gaan in op de leerinhouden en leeractiviteiten die je kan aanbieden. 
We bekijken verschillende scenario's van Flipping the classroom.
We gaan praktisch aan de slag met tools zoals Screencast-o-matic, H5P interactieve video, mediales in Xerte, ....  die je kan inzetten bij Flipping the classroom voor de les, na de les of voor huiswerk.

 

 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • weten wat Flipping the classroom is;
  • Flipping the classroom kunnen inzetten op verschillende manieren: huiswerk, voor de les, na de les,...
  • tools kunnen gebruiken voor Flipping the classroom.

 

 

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden vereist:

  • computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
  • internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...);
  • mail (zorg ervoor dat je je gebruikersnaam en wachtwoord kent en weet waar je je mail online kan ophalen).

 

 

Meegenomen kennis

 

 

 

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Future Teacher

Flipping the classroom (Klasse)

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Audiovisueel
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: C010
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 5 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Breng je laptop mee, a.u.b. Een hoofdtelefoon met microfoon kan handig zijn als deze van je laptop niet voldoende zijn.

Installeer op voorhand: Chrome

 

 

Lesgever

Inge Donkervoort
Lees meer over de expertise van Inge .


Korte titel : Flipping classroom

Deze pagina werd al 1309 keer bekeken