85. STEAM Playground: Leer robots en programmeren in een hoekenwerk

Swift Playground Tynker Bloxels littleBits Makeblock Neuron Microbit

Inhoud

Inleiding

Kom en ontdek hoe je robots en programmeren kan integreren in een hoekenwerk. Stimuleer jouw leerlingen om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en het onmiddellijk uit te testen.

Inhoud

Ga door een hoekenwerk op je eigen tempo en ontdek deze en meer toepassingen:

   - Swift Playground

   - Tynker

   - Bloxels

   - littleBits

   - MakeBlock Neuron

   - Micro:bit

VOORMIDDAG
Volg in de voormiddag iPad STEM/STEAM-apps, een sessie die hier mooi bij aansluit.

Resultaat

Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is - zowel hardware als software - om leerlingen te leren programmeren in het lager onderwijs en in de eerste graad van het secundair onderwijs, zonder dat je hier als leerkracht zelf moet kunnen voor programmeren.

 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

 

 

 

Meegenomen kennis

Kennis van het werken met een iPad.

Lesmateriaal

Syllabus

Sites

Learning STEM from play

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Eerste graad

Thema's

  • Lager onderwijs
  • Apple
  • Tablets
  • Programmeren
  • STE(A)M

Tijdstip

NM 1 + NM 2 (14:00 - 16:30)
Lokaal: D128
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 12 bezet zijn.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Klaslokaal

Lesgever

Kris Petitjean
Lees meer over de expertise van Kris.


Korte titel : STEAM Playground

Deze pagina werd al 1525 keer bekeken