44. Breng jouw leerwerkboeken tot leven dankzij Augmented Reality

Een zeer praktijkgerichte workshop met Aurasma

Inhoud

Inleiding

Maak interactieve leerwerkboeken dankzij augmented reality. Scan je werkboek en verschillende objecten komen tot leven. Dit kan een leuke prent, een video of een 3D-object voorstellen. Wat dacht je van een virtuele Eiffeltoren of een virtuele beer? Scan een afbeelding en een extra video komt tevoorschijn op je scherm. 

Breng extra leven en interactie in je werkboeken door middel van deze tools.

Inhoud

We gaan actief op onderzoek naar de verschillende mogelijkheden van de software Aurasma. Stapgewijs ontwerpen we Augmented Reality voorbeelden, steeds bruikbaar in de klas. Implementeer een leuke foto, een video of een 3D-model in de virtuele afdeling van je leerwerkboek. We installeren de app op je smartphone of tablet en linken jouw kanaal aan de app. 

Je leert jouw AR-kanaal te beheren en via een gebruiksvriendelijke interface de gemaakte objecten te delen of te optimaliseren. 

Kortom, het betreft een zeer praktijkgerichte workshop waarmee je jouw lessen kan animeren met AR- tools.

Resultaat

Na deze sessie kan je probleemloos aan de slag met de software Aurasma en ontwerp je leuke, educatieve Augmented Reality lesdelen. Breng jouw lessen naar een nieuwe dimensie.

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden vereist:

  • computergebruik (kopiëren/plakken, opslaan, bestandsbeheer, ...);
  • internet (surfen, formulieren invullen, downloaden, ...).

Lesmateriaal

Syllabus

Websites, instructievideo's en bruikbaar lesmateriaal!

Sites

Augmented Reality

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Audiovisueel
  • Digitale Leermiddelen

Tijdstip

VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: D114
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 19 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Installeer op voorhand:

  1. Eén van deze browsers:
  2. Zorg ervoor dat Flash Player in je browser werkt.
    TODO: Test Flashplayer in je browser.
  3. Ook Windows Media Player is nodig!

Breng ook een smartphone of tablet mee. De organisatie voorziet dit niet, maar zo'n toestel is nodig om de app en je creatie te kunnen testen.

Installeer daarop vooraf de app Aurasma:

We adviseren om je eigen toestel mee te brengen omdat je dat kent en het toetsenbord best kent. Dat werkt vlotter. Installeer zeker de nodige software. We willen immers geen tijd verliezen met deelnemers die niet in orde zijn met de lesvoorbereiding, dat begrijp je wel ;)

Voor wie geen eigen toestel kan meebrengen, zal het nodige materiaal klaarstaan. In sommige sessies werk je dan wel per twee aan één toestel, al proberen we dat te vermijden.

Lesgever

Gert Lemmens
Lees meer over de expertise van Gert.


Korte titel : Augmented reality

Deze pagina werd al 1926 keer bekeken