57. Robotica, unplugged activiteiten en programmeren voor wiskunde
Deze sessie is geannuleerd.
Maak kennis op een speelse en interactieve manier
Inhoud
Inleiding
Wiskunde is meestal een zwart beest in de klas. Wij tonen hoe wij wiskunde kunnen aanleren in een ludieke manier met behulp van educatieve robotica.
Inhoud
Tijdens deze workshop leer je hoe je programmeren, educatieve robotica en offline activiteiten op een speelse en interactieve manier kunt integreren in je wiskundelessen.
Je ontdekt innovatieve educatieve hulpmiddelen die je leerlingen zullen motiveren en hen in staat stellen hun creativiteit, kritisch denkvermogen en probleemoplossend vermogen te ontwikkelen.
Je maakt kennis met de basisprincipes van programmeren en ontdekt programmeeromgevingen die geschikt zijn voor je leerlingen.
Resultaat
Na deze sessie zal je naar huis gaan met concrete educatieve hulpmiddelen om programmeren en robotica in je wiskundelessen te integreren.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8: 1ste-2de graad
Thema's
- Lager onderwijs
- Programmeren
- STE(A)M
Tijdstip
VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: STEM3
Kostprijs: € 40
Er kan niet ingeschreven worden voor deze workshop omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Espoir Gahungere
Lees meer over de expertise van Espoir.
Korte titel : Wiskunde educatieve robotica
Deze pagina werd al 294 keer bekeken