57. Robotica, unplugged activiteiten en programmeren voor wiskunde

Deze sessie is geannuleerd.

Maak kennis op een speelse en interactieve manier

Inhoud

Inleiding

Wiskunde is meestal een zwart beest in de klas. Wij tonen hoe wij wiskunde kunnen aanleren in een ludieke manier met behulp van educatieve robotica.  

Inhoud

Tijdens deze workshop leer je hoe je programmeren, educatieve robotica en offline activiteiten op een speelse en interactieve manier kunt integreren in je wiskundelessen.

Je ontdekt innovatieve educatieve hulpmiddelen die je leerlingen zullen motiveren en hen in staat stellen hun creativiteit, kritisch denkvermogen en probleemoplossend vermogen te ontwikkelen.


Je maakt kennis met de basisprincipes van programmeren en ontdekt programmeeromgevingen die geschikt zijn voor je leerlingen.
 

Resultaat

Na deze sessie zal je naar huis gaan met concrete educatieve hulpmiddelen om programmeren en robotica in je wiskundelessen te integreren.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: 1ste-2de graad

Thema's

  • Lager onderwijs
  • Programmeren
  • STE(A)M

Tijdstip

VM 1 + VM 2 (10:00 - 12:30)
Lokaal: STEM3
Kostprijs: € 40
Er kan niet ingeschreven worden voor deze workshop omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.

Lesgever

Espoir Gahungere
Lees meer over de expertise van Espoir.


Korte titel : Wiskunde educatieve robotica

Deze pagina werd al 294 keer bekeken