192. Digitale didactiek: het kader 90'
Digitale middelen om het pedagogisch proces te ondersteunen
Inhoud
Inleiding
Hoe kunnen jouw leerkrachten digitale middelen inzetten om het pedagogisch proces doelgericht te ondersteunen waardoor ze een krachtige en gedifferentieerde leeromgeving creëren waarin elke leerling uitgedaagd wordt om verder te komen in zijn leerproces? Welke competenties heeft een leraar hiervoor nodig? Hoe kan een school bewust keuzes maken in het grote gamma aan digitale middelen dat voorhanden is? Op welke manier kan je (leer)middelen inzetten zodat ze een meerwaarde zijn en de betrokkenheid en de motivatie van de leerlingen verhogen? Wat kan jouw rol als ICT-coördinator zijn?
Inhoud
Het TPACK-model en het DigCompEdu-kader vormen de wetenschappelijke basis van deze workshop.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- digitale middelen kunnen inzetten om het pedagogisch proces doelgericht te ondersteunen;
- een krachtige en gedifferentieerde leeromgeving kunnen creëren waarin elke leerling uitgedaagd wordt om verder te komen in zijn leerproces;
- een overzicht hebben op de vereiste competenties die een leraar hiervoor nodig heeft;
- inzicht verwerven hoe het TPACK-model en het DigCompEdu-kader hierbij kunnen helpen
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Interessant voor
- Directie - Administratie
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Secundair onderwijs
- ICT-beleid
Tijdstip
NM 2 (15:05 - 16:30)
Lokaal: Beleid2
Kostprijs: € 24
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 0 bezet zijn.
Je kan nog inschrijven voor deze workshop.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Vanaf deze editie verplichten we om je eigen laptop mee te brengen. Zo haal je het meest uit de workshop. Het werkt vlotter en alles wat je inoefende, neem je mee naar huis.
Lesgever
Luigi Iannuzzi
Lees meer over de expertise van Luigi.
Korte titel : Digitale didactiek proces
Deze pagina werd al 41 keer bekeken