82. Augmented reality en QR-codes: hoe nuttig gebruiken?

Deze sessie is geannuleerd.

Met de apps: Aurasma en QR-codelezer

Inhoud

Inleiding

De Harry-Potterkrant? Jou bekend? Foto's in kranten of schilderijen aan de muur waarop de mensen vrij bewegen en praten. Pure fictie, zou je zeggen. Maar niets is minder waar! Het kan echt.

Inhoud

We maken kennis met Augmented Reality, met de app Aurasma die ons hierin kan helpen en wat het kan betekenen in de klas.

Het enige wat we nodig hebben is een foto en een filmpje. Hiermee gaan we aan de slag.

Resultaat

Na deze sessie zal je de app Aurasma kunnen gebruiken om je eigen cursus of klaslokaal op te fleuren met foto's die tot leven komen waardoor leren interactief en leuker wordt.

Je zal ook verschillende toepassingen te zien krijgen om QR-codes te integreren in de klas en/of cursus.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

  • Basisvaardigheden computergebruik en internet
  • Vertrouwd zijn met iPad of Androidtablet.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs

Thema's

  • Audiovisueel
  • ICT Innovatie & Techniek
  • Tablets

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: B3.029
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Lokaal met één pc per deelnemer

Mee te brengen

Indien je er één hebt, mag je je eigen tablet meebrengen. Installeer op voorhand deze apps:

Lesgever

Eva De Vriendt
Lees meer over de expertise van Eva.


Korte titel : Augmented & QR

Deze pagina werd al 1546 keer bekeken