20. STEM & programmeren zonder scherm voor kleuters en 1ste graad BaO

Deze sessie is volzet.

Veel toepassingen waarmee je eenvoudig aan de slag kan

Inhoud

Inleiding

In deze opleiding krijg je een breed aanbod van mogelijkheden om met kleuters en leerlingen van de eerste graad basisonderwijs aan de slag te gaan met ICT en STEM. 

Inhoud

In deze laagdrempelige workshop, tonen we een groot aantal mogelijkheden van ICT en STEM (en programmeren!) in het kleuteronderwijs en in de eerste graad basisonderwijs.

Als leerkracht hoef je zelf geen voorkennis te hebben om aan deze sessie deel te nemen.

Na een korte introductie over het nut van programmeren, bekijken we een reeks concrete mogelijkheden.

We kijken kort naar hardwareoplossingen van beginner tot gevorderde: Bee Bot, Primo, TTS-tools, ... 

De bedoeling van deze opleiding is vooral om kennis te maken met een brede waaier aan mogelijkheden zodat je een selectie kan maken van wat je aanspreekt om daar zelf mee aan de slag te gaan.

Resultaat

Na deze sessie zal je zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is - zowel hardware als software - om leerlingen te leren programmeren in het kleuteronderwijs en eerste graad basisonderwijs, zonder dat je hier als leerkracht zelf moet kunnen voor programmeren.

 

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Primo

Fyxxi

TTS (Bee-bot, probot, ...)

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8: Eerste graad

Thema's

  • Partners ICTdag
  • Kleuteronderwijs
  • Hardware
  • Programmeren
  • STEM Fyxxi

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: B3.006
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.

Vorm

Presentatie

Lesgever

Isabel Allaert
Lees meer over de expertise van Isabel.

Bert Verstaen
Lees meer over de expertise van Bert.


Korte titel : STEM Kleuter BaO1

Deze pagina werd al 1740 keer bekeken