102. Tablets in het onderwijs: StaVaZa - Do's en don'ts (Sec. Ond.)

Een stand van zaken na 5 ICT-praktijkdagen over tablets in onderwijs

Inhoud

Inleiding

In Geel, Leuven, Kortrijk, Hasselt en Antwerpen gaf ik telkens een workshop over tablets in de les. Van deze 5 ICT-praktijkdagen wordt er een samenvatting gemaakt die ik giet in een interactieve presentatie tijdens deze ICT-praktijkdag.

Inhoud

Komt o.a. aan bod;

  • digitale kanalen voor apps;
  • veiligheid;
  • bestanden bewaren en delen op de tablet;
  • soorten platformen;
  • beheersen basishandelingen van een tablet;
  • valkuilen en tablet do's;
  • de tablet projecteren;
  • interactieve PDF’s;
  • QR-codes;
  • good practices;
  • … . 

Resultaat

Na deze interactieve presentatie heb je voldoende do's en don'ts meegekregen om te starten of verder (liefst beter) te doen met tablets op school.

Voorkennis

Verplichte kennis

Je werkt al met tablets op school of staat op het punt dit te gaan doen.

Meegenomen kennis

Je gebruikt de tablet al geruime tijd in je lessen.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Tablio

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-co√∂rdinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Hardware
  • ICT-beleid
  • Tablets

Tijdstip

Namiddag (14:00 - 16:30)
Lokaal: B3.038
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 11 bezet zijn.

Vorm

Presentatie
Voorzieningen
Klaslokaal

Mee te brengen

Het is noodzakelijk om een device met internetoegang bij te hebben om in interactie te treden. Dit kan een smartphone, tablet, laptop, phablet, netbook, ... zijn.

Lesgever

Koen Vandenhoudt
Lees meer over de expertise van Koen.


Korte titel : Tablets in onderwijs

Deze pagina werd al 1139 keer bekeken