2202. Effectieve ICT-integratie met TPACK
Onderwijstechnologie doelgericht en weloverwogen integreren
Inhoud
Inleiding
Bij navormingen voor leerkrachten wordt vaak de focus gelegd op tools. Wat zeker goed en ook belangrijk is.
Didactisch gezien worstelen leerkrachten echter soms met het maken van de juiste keuzes tijdens het ontwerpen van ICT ondersteunde lessen..
Inhoud
Het TPACK model is een eenvoudig hulpmiddel om leerkrachten te helpen bij het ontwerpen van leeractiviteiten waarbij onderwijstechnologie effectief en met meerwaarde wordt ingezet.
Tijdens de workshop maak je kennis met het TPACK model, ga je aan de slag met TPACK the game en krijg je materiaal mee dat je kan aanpassen aan de eigen context en ook kan inzetten bij het professionaliseren van collega's.
Resultaat
Na deze sessie zal je het TPACK model beheersen en aan de hand van dit raamwerk leeractiviteiten kunnen uitdenken waarbij onderwijstechnologie effectief geïntegreerd wordt. Bovendien zal je het model en het spel kunnen delen met collega's aan de hand van (aanpasbaar) leermateriaal.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Meegenomen kennis
Je integreert reeds onderwijstechnologie in je eigen onderwijspraktijk of je hebt de ambitie om hier meer op in te zetten in de nabije toekomst of je wil (vb. als pedagogisch ICT-coördinator) collega's helpen om ICT beter te integreren.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Digitale (aanpasbare) versie van de presentatie en de mogelijkheid om de gebruikte interactieve (wooclap) vragen te importeren in een eigen (gratis te creëren) account.
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
- Alle onderwijstypes
Thema's
- ICT in je klas of vak
- ICT en Innovatie
- Digitale Leermiddelen
Tijdstip
Dag 2 Tijdslot 2 (14.02 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 22
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.
Vorm
Online hands-on workshopLesgever
Stijn Van Lokeren
Lees meer over de expertise van Stijn.
Korte titel : ICT-integratie met TPACK #PI
Deze pagina werd al 578 keer bekeken