95. Sociale media als leermiddel voor, in of na de les

Deze sessie is volzet.

Actualiteit, voorkennis, evaluatie, differentiatie, verwerking, ...

Inhoud

Inleiding

De meerwaarde zoeken van sociale media als leermiddel vóór, in en na de les. De geziene sociale media zijn integreerbaar in elk vak. Er wordt steeds een link gelegd met de privacy van sociale media.

Inhoud

Verschillende werkvormen (actualiteit, voorkennis, evaluatie, differentiatie, verwerkingsopdrachten, communiceren, ... ) met Twitter, Facebook en Pinterest.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • sociale media als leermiddel vóór, in en na de les kunnen inzetten met een meerwaarde;
  • zinvolle leeractiviteiten voor de leerlingen via sociale media kunnen organiseren.

Voorkennis

Verplichte kennis

Je hebt al een account op Twitter en/of Facebook en beheerst (goed) de basishandelingen ervan.

Meegenomen kennis

Je hebt al een account op Pinterest.

Lesmateriaal

Syllabus

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-co√∂rdinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Sociale Media

Tijdstip

Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: D203
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Je accountgegevens van Twitter, Facebook en Pinterest. Zorg dat je kan aanmelden!

Lesgever

Koen Vandenhoudt
Lees meer over de expertise van Koen.


Korte titel : Sociale media

Deze pagina werd al 1820 keer bekeken