72. Interactieve en semi-automatische verbetering via macro's in Word

Schriftelijke opdrachten makkelijk verbeteren

Inhoud

Inleiding

Schriftelijke taken zijn vaak een moeizaam werk voor zowel studenten en docenten. Dikwijls verkrijgt men niet de gewenste doelstellingen.  De voordelen van een semi-automatische verbetering van schriftelijke taken zijn, onder andere: tijdsbesparing voor de docent en het semi-automatisch genereren van een snelle, constructieve en systematische feedback die de kwaliteit van het leerproces bevordert.

Inhoud

Tijdens de workshop wordt een overzicht gegeven van een interactieve en semi-automatische verbetering van schriftelijke opdrachten met behulp van de standaard tools van het programma MS Word (Macro's).

Resultaat

In deze sessie zal je:

  • Leren om jouw eigen semi-automatische set  van commentaar te creëren om feedback te geven (Macro's).
  • Leren over de functionaliteiten van “Review” als toepassing voor de verbetering van schriftelijke taken.
  • Leren om via een snelle en consistente feedback de interactie tussen docent en student  te vergroten.
  • Een overzicht krijgen van semi-automatische feedback voor schriftelijke opdrachten.

Voorkennis

Verplichte kennis

Basisvaardigheden computergebruik.

Vaardig kunnen omgaan met Microsoft Word.

Lesmateriaal

Syllabus

Technische instructies Relevante links

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie: Leerkracht talen

Thema's

  • Administratief
  • Secundair onderwijs

Tijdstip

Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: D109
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 19 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Zorg ervoor dat Word 2010 of 2013 op je laptop is geïnstalleerd.

Lesgever

Manuela Crespo
Lees meer over de expertise van Manuela.


Korte titel : Verbeter met macro's

Deze pagina werd al 1908 keer bekeken