43. Augmented reality en QR: Zelf maken + Gebruik in de klas

Met de apps: Aurasma en QR-codelezer

Inhoud

Inleiding

De Harry-Potterkrant? Jou bekend? Foto's in kranten of schilderijen aan de muur waarop de mensen vrij bewegen en praten. Pure fictie, zou je zeggen. Maar niets is minder waar! Het kan echt.

Inhoud

We maken kennis met Augmented Reality, met de app Aurasma die ons hierin kan helpen en wat het kan betekenen in de klas.

Het enige wat we nodig hebben is een foto en een filmpje. Hiermee gaan we aan de slag.

Resultaat

Na deze sessie zal je de app Aurasma kunnen gebruiken om je eigen cursus op te fleuren met foto's die tot leven komen waardoor leren interactief en leuker wordt.
Je zal ook verschillende toepassingen te zien krijgen om QR-codes te integreren in de klas en/of cursus.

Voorkennis

Verplichte kennis

  • Basisvaardigheden computergebruik en internet
  • Vertrouwd zijn met iPad of Androidtablet.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-co√∂rdinator
  • Pedagogisch begeleider
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs

Thema's

  • Audiovisueel
  • ICT Innovatie & Techniek
  • Tablets

Tijdstip

Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: E110
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 18 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Indien je er één hebt, mag je je eigen tablet meebrengen. Installeer op voorhand deze apps:

Lesgever

Eva De Vriendt
Lees meer over de expertise van Eva.


Korte titel : Augmented & QR

Deze pagina werd al 1994 keer bekeken