99. Dwengo Blocks: Maak een computerspel

Programmeren op een speelse wijze

Inhoud

Inleiding

Vanuit de industrie wordt de vraag naar praktijkgericht techniekonderwijs de laatste jaren al maar groter, getuige de recente oproep van o.m. Agoria. Vakken zoals leren programmeren worden vaak erg abstract en theoretisch naar voor gebracht. Dwengo vzw wil hier iets aan doen en zorgen voor een aangenamere leerbeleving bij de leerlingen.

Inhoud

Dwengo vzw (http://www.dwengo.be) helpt jou op weg om programmeren aan te brengen in de 1e, 2e én 3e graad en dit op een speelse doch leerzame manier. We vertrekken hierbij steeds uit de praktijk. We vertrekken uit een grafische programmeertaal, maar op het einde van de workshop zal zelfs een tekstuele programmeertaal jou niet meer afschrikken. Proefondervindelijk leer je wat een programma is en maak je zelf mee hoe leuk het is om jouw programma te zien uitvoeren op echte hardware.

Tijdens de workshop is er voldoende tijd voor interactie zodat je met al jouw vragen terecht kan bij de lesgevers.

Resultaat

Na deze sessie zal je zelf een eenvoudig computerspel kunnen programmeren. Je krijgt ook een handboek mee naar huis om via de gratis online software met jouw leerlingen aan de slag te gaan!

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Syllabus

Handboek "Leren programmeren met Dwengo Blocks"

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs: Iedereen met interesse voor techniek

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • ICT Innovatie & Techniek
  • Programmeren

Tijdstip

Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: Echo B2.04
Er zijn 9 plaatsen waarvan er 7 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Gelieve op voorhand ZEKER de webbrowser Chrome te installeren op je laptop, als je die meebrengt.
Download Chrome: http://www.google.com/intl/nl/chrome/browser/

Lesgever

Peter Bertels
Lees meer over de expertise van Peter.

Francis wyffels
Lees meer over de expertise van Francis.


Korte titel : Dwengo Blocks

Deze pagina werd al 2321 keer bekeken