81. M@ffiosi: Gaming rond digitale inclusie

Deze sessie is geannuleerd.

Digitaal inclusie-spel met smartphone en pc

Inhoud

Inleiding

Jeugdwerknet vzw ontwikkelde een digitaal inclusie-spel op maat van maatschappelijk kwetsbare jongeren van 12 tot 15 jaar. De jongeren mogen daarbij gebruik maken van smartphones, laptops, digitale fotocamera's en nieuwe media.Tijdens het spel voeren de jongeren opdrachten uit rond thema's als functioneel surfen, mediawijsheid, privacy online en  weerbaarheid online (cyberpesten). Kortom, misschien een spel om met jouw leerlingen te spelen ?

Inhoud

In deze workshop hoor je hoe dit spel tot stand is gekomen, hoe je het spel zelf kan aanpassen, welke ervaringen we er al mee hadden en spelen we ten slotte zelf het spel.

Achteraf bekijken we hoe je de uitdiepingsbundels met kant-en-klare methodieken  voor of na het spel kan gebruiken in jouw klas. Ideaal als je rond de ICT-eindtermen wil werken.

Ben je geen techneut ? Geen probleem, we komen met het materiaal (laptops, internet, smartphones) tot bij jou in de klas en spelen het M@ffiosi spel met de leerlingen. De nabespreking adhv van de bundels kan ofwel zelf doen, ofwel door Jeugdwerknet.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • het spel gespeeld hebben en weten hoe je dit in jouw klas kan toepassen
  • weten hoe je met de gratis uitdiepingsbundels aan de slag kan
  • een M@ffiosi spel kunnen boeken aan een speciale prijs

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Syllabus

Sites

Het M@ffiosi spel

onze organisatie

Het Byte Me! project

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs

Thema's

  • (Serious) gaming

Tijdstip

Namiddag (14u10-16u40)

Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Lesgever

Marieken Dewitte
Lees meer over de expertise van Marieken.


Korte titel : M@ffiosi

Deze pagina werd al 2352 keer bekeken