58. ICT-ondersteund leren

Deze sessie is geannuleerd.

Aan de slag met ICT in het onderwijs

Inhoud

Inleiding

In de 21ste eeuw zullen we - als leerkrachten, en als mensen - niet rond de ICT component heen kunnen. Daar is iedereen het ondertussen over eens.

Met ICT kunnen werken is 1 ding, maar een goede didactische aanpak is een extra gegeven. De centrale vraag is: hoe maken we een krachtige leeromgeving met aandacht voor ICT
Inhoud

In deze sessie kunnen de deelnemers proeven van enkele tools die een meerwaarde kunnen betekenen in je lessen. Niet de technisch meest complexe toepassingen, niet één of ander ingewikkeld programma, maar een selectie van eenvoudige (Web 2.0) tools die een meerwaarde kunnen zijn in onderwijs. Mits een goede didactische aanpak ...

Aan de slag met:

  • Sociale media (o.a. weblogs en Twitter) in het onderwijs.
  • Werken met tekst (wiki), beeldbewerking (creatief met illustraties en vormen in PowerPoint, schermafdrukken)  en basis video (filmpjes downloaden, insluiten in een blog, een klein filmpje zelf maken, screencast)
  • Aandacht voor een didactisch luikje: waarom ICT inzetten en in welke situatie?

Resultaat

Na deze sessie zal  je geproefd hebben van een selectie ICT hulpmiddelen die een meerwaarde kunnen betekenen in je eigen lespraktijk.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

Vertrouwd zijn met internet.

Meegenomen kennis

Weten wat sociale media zijn

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Secundair onderwijs

Tijdstip

Voormiddag (9u40-12u10)

Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Lokaal met één pc per twee deelnemers

Lesgever

Bram Bruggeman
Lees meer over de expertise van Bram.

Karolien Selhorst
Lees meer over de expertise van Karolien.


Korte titel : ICT-ondersteund

Deze pagina werd al 1886 keer bekeken