54. 4 concrete werkvormen met de iPad 2
Deze sessie is volzet.
Aan de slag in je les met de iPad 2
Inhoud
Inleiding
Tablets zijn aan een opmars bezig. Omdat ze meer zijn dan een 'kleine laptop', kunnen ze je manier van lesgeven verrijken.
Inhoud
Leuk die ipad, maar wat kan ik er mee aanvangen in mijn les.
Do's en Don'ts en aan welek apps geef ik geld uit.
Aan de hand van 4 concrete activiteiten/werkvormen die 'onmiddellijk bruikbaar' zijn in de les, maak je kennis met de iPad 2.
De activiteiten/werkvormen zijn overdraagbaar tussen vakken. Ik ben echter wel zelf taalleerkracht, dus dat is telkens het uitgangspunt. Eén van de activiteiten richt zich echter zeker ook op wetenschapsleerkrachten en een andere is vakoverschrijdend. Activiteit drie werd uitgewerkt samen met mijn collega die Praktijk Huishoudkunde geeft (iPad in de keuken!).
Resultaat
Na deze sessie zal je snel aan de slag kunnen in je les met de iPad 2. Je beheerst de basisbediening en leert enkele basisapps kennen.
Voorkennis
Verplichte kennis
Het is handig als je weet wat een iPad is en de basishandelingen kent: gebruik Home-knop, rotatievergrendeling, zoekfuncties ...
Meegenomen kennis
Je weet hoe de apps Camera en iMovie werken.
Lesmateriaal
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Partners ICTdag
- Hardware
- Apple
Tijdstip
Voormiddag (9u40-12u10)
Lokaal: G217
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 20 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Heb je zelf een iPad2? Breng hem dan gerust mee. Volgende apps heb je nodig, kan je gebruiken: iMovie (3,99 euro), StoMo (gratis), eClicker (gratis), eClicker Host (7,99 euro). Je hoeft deze apps voorlopig niet aan te kopen. Je kan za tijdelijk installeren tijdens de sessie. Wil je ze achteraf wel gaan gebruiken op je toestel, moet je ze wel zelf aankopen.Lesgever
Peter Van den Broeck
Lees meer over de expertise van Peter.
Korte titel : Werkvormen met iPad
Deze pagina werd al 2386 keer bekeken