17. WO: het boek versterken met digitale content
Deze sessie is geannuleerd.
Werken met de WO-portaalsite
Inhoud
Inleiding
De digitale schoolborden vinden hun weg naar de klassen. De bordboeken was de eerste generatie van materiaal dat werd aangeboden, maar stilaan wil de leerkracht meer. Voor WO proberen we alvast een antwoord te bieden.
Inhoud
We bekijken stap voor stap de nieuwe WO-portaalsite van Plantyn. In deze portaalsite heb je een aanbod van vijf handige tools.
Er is de digitale atlas die je in verschillende lagen toelaat om om kaarten op maat van je les te presenteren.
Voor het deeldomein tijd bieden we digitale tijdlijnen aan. Er is een aanbod aan lijnen, maar je kan ook zelf tijdlijnen aanmaken op maat van je klas en van je thema's.
De actua-krantjes zijn on-line actualiteitenmagazines die per graad op regelmatige basis verschijnen. Met bijhorende werkblaadjes en een handige werkwijzer voor de leerkracht. Bovendien wordt naast het basisaanbod ook ingespeeld op de actualiteit die we vandaag nog niet kennen.
De WO-planner is een tool om je planning voor WO bij te houden en om op elk moment van het schooljaar na te gaan welke eindtermen we al hebben gehad en welke je nog moet aanbieden.
Tot slot zijn er ook de bordboeken bij de WO-methode: de basis voor wereldoriëntatie.
Resultaat
Na deze sessie zal je een goed beeld hebben van het aanbod van de WO-portaalsite en vand e mogelijkheden die je zelf nog hebt op maat van je klas.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Syllabus
Hand-outs van presentatie
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- Partners ICTdag
- ICT in de klas
- Lager onderwijs
- ICT in je vak/leergebied
Tijdstip
Voormiddag (10u10-12u40)
Lokaal: Studentenruimte
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
PresentatieMee te brengen
nietsLesgever
Stef Van Malderen
Lees meer over de expertise van Stef.
Korte titel : WO-portaalsite
Deze pagina werd al 2567 keer bekeken