4202. Tips & tricks voor bewust blended leren

Van cruciale leerkrachtkenmerken tot praktijk

Inhoud

Inleiding

Digitale didactiek is niet meer weg te denken uit ons onderwijs. Ook blended leren is al langer gekend in hoger onderwijs en vindt nu ook voorzichtig zijn ingang in het secundair onderwijs. Maar wat is blended leren juist? En wat is het niet? En wat zijn kenmerken van goede blended leren praktijk?

Inhoud

Ongeacht de technologische evoluties blijft de leerkracht essentieel voor het leerproces van leerlingen. Het maken van bewuste keuzes om het leren zo efficiënt mogelijk te maken voor de leerlingen is cruciaal voor doordacht blended leren.

Bram legde een doctoraat af met als titel: “Examining blended and online learning practices in higher education: A teacher perspective”. In zijn proefschrift onderzocht hij hoe en welke docentkenmerken de bewuste toepassing van blended leren in het (hoger) onderwijs beïnvloeden.

In deze online presentatie licht hij de resultaten uit zijn doctoraat toe en vertaalt die naar praktische tips & tricks voor blended leren in het secundair en hoger onderwijs.

Resultaat

Na deze sessie zal je verschillende praktische tips & tricks voor blended leren in het secundair en hoger onderwijs gekregen hebben, gebaseerd op wetenschapelijk onderzoek.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs

Thema's

  • Secundair onderwijs
  • Afstandsleren

Tijdstip

Dag 4 Tijdslot 2 (16.02 11:30 - 12:30)
Kostprijs: € 22
Er zijn 30 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Voor deze sessie wil ik me graag

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Bram Bruggeman
Lees meer over de expertise van Bram.


Korte titel : Bewust blended leren #AF #SO

Deze pagina werd al 79 keer bekeken