3404. Gamekunde: verantwoord gamen in het onderwijs

Deze sessie is geannuleerd.

De meerwaarde van videogames in de klas

Inhoud

Inleiding

Het gebruik van videogames in de klas heeft heel wat positieve gevolgen. Van het verhogen van de leermotivatie tot het bereiken van tal van lesdoelen. In deze sessie kom je meer te weten over videogames en de waarde van het medium in jouw eigen klaspraktijk.

Inhoud

Starten doen we met een woordje uitleg. Ik kader het potentieel van videogames in de klas en hou rekening met mogelijke valkuilen. Ik deel mijn ervaringen uit mijn eigen klaspraktijk en overloop de voordelen van videogames in het onderwijs.

Vervolgens gaan we even dieper in op enkele concrete voorbeelden en leer je een paar (educatieve) videogames kennen.

Tot slot heb ik het ook over het OMG Festival (Onderwijs Met Games), een uniek evenement dat op 22 mei 2023 zal doorgaan in Kortrijk. 

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • weten wat videogames kunnen betekenen voor jouw klaspraktijk;
  • enkele concrete videogames beter leren kennen;
  • leren wanneer je videogames kan gebruiken om jouw lesinhouden kracht bij te zetten;
  • het belang van een digitale balans beter begrijpen;
  • ontdekken waarop je moet letten voor je zelf een videogame gebruikt in de klas;
  • warm gemaakt worden om zelf aan de slag te gaan met videogames tijdens een zeer uniek evenement.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Meegenomen kennis

Je hoeft zeker geen expert te zijn om deze sessie te volgen. Liefde voor videogames is uiteraard mooi meegenomen.

Sites

Gamekunde

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • (Serious) gaming
  • ICT en Innovatie
  • Mediawijsheid

Tijdstip

Dag 3 Tijdslot 4 (15.02 15:30 - 16:00)
Kostprijs: € 11
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Lander Van der Biest
Lees meer over de expertise van Lander.


Korte titel : Gamekunde #MW

Deze pagina werd al 300 keer bekeken